מבין המסורים המוצעים היום לקהל הרחב ולנגרים בכלל המשוכלל והמעניין שבהם הוא המסור השולחני.

המסור השולחני הנקרא גם מסור שולחן מאפשר חיתוך מדוייק של משטחים, פלאטות ממגוון רחב של אלמנטים כגון עץ, אלומיניום ועוד. מהירותו של להב הדיסק גבוהה יחסית מה שמאפשר לו להתמודד בייעילות ובדייקנות עם המשטחים שמציבים לו. מסור דיסק עם מתקן קבוע או מתקן נייד, בדרך כלל קבוע על שולחן ואיתו מנסרים. בעבודה עם כלי עבודה בכלל ובפרט עם מסור שולחני, הנסיון הוא המנצח יחד עם זאת חשוב לדעת כמה כללי אצבע לפני שמתחילים להתעסק עם כלי עבודה שאמור לשמש אתכם לעבודה או כתחביב.

מסור שולחני – נקודות חשובות

מסור שולחני

זהירות

בהתעסקות עם מסור שולחני יש לנהוג בזהירות, את הוראות הבטיחות הטובות ביותר בנוגע למסור השולחני שלכם תוכלו למצוא בחוברת ההדרכה הנמצאת בתוך האריזה. כמו כלי עבודה אחר, כשעובדים עם מסור שולחן יש לדאוג שהכל מחובר כפי שצריך ושהמסור מתאים לסוג העבודה אותה רוצים לבצע. הזהרו מרתע של המשטח עליו אתם עובדים בזמן העבודה- רתע (Kickback) של האלמנט או המשטח יכול לגרום לנזק גם לכם וגם למסור וכמובן, להרוס את כל העבודה שהשקעתם.

בחירת להב

אחרי שקיבענו את המסור לשולחן העבודה, אנחנו כמובן רוצים להתחיל לעבוד. למי שזה פעם ראשונה שלו ברכישת מסור שולחני רצוי לשים לב ללהב המסור. רוב המסורים השלוחניים מגיעים עם להב דיסק אך גם מסורי סרט יכולים להחשב כמסורים שולחניים למרות שהחיתוך שלהם יהיה פחות מדוייק. בבחירת הלהב יש לשים לב לשני דברים- גודל הלהב והחומר ממנו הוא מורכב. אם אתם עם תקציב מוגבל, או שזה המסור הראשון שלכם- מסור בעל להב בעל שילוב של חומרים הוא הדבר בשבילכם ויבצע כמעט כל פעולת חיתוך.

שימו לב- שימוש בלהב שהוא גס מדי ובחזיתות יכול להביא להעפה של שבבים בעת החיתוך, לעומת זאת שימוש בלהב דק מדי לעץ יכול לגרום לשריפה של העץ ופגיעה במסור.

בעצם להשתמש בכלל במסור שולחני לעומת מסורים אחרים?

מסור שולחני מאפשר חיתוך ישר מאוד מדוייק ומשמש בעיקר נגרים וקבלנים לחיתוך קורות עץ, משטחי אלומיניום, צינורות ועוד. המטרה במסור השולחני הוא שבגלל המהירות הגבוהה שהלהב מסתובב בה בשילוב של הקיבוע לשולחן, יש כאלו מגיעים עם מתקן קבוע ויש כאלו שניתן לקבע ולפרק, החיתוך שמתאפשר הוא מהמדוייקים שיש מאחר ואיך צורך בלחץ או במאמץ של יד אדם לכוון את המסור.

בסופו של דבר כמו כל כלי עבודה, הפעולה יכולה להיות מאוד נוחה, יש הרבה מאוד חברות שמתמחות בייצור של מסורים שולחניים, אם מתקן קבוע או נייד, כל עוד אתם עובדים עם מסור שולחן של חברה מוכרת ע"י בעלי מקצוע, והם רק משפצרים את היכולות והאיכות של המסורים שמוצעים היום לשוק כולל מתקנים לאיסוף שבבים או מחברים לשואבים וסרגלי סימון. אל תסונוורו על ידי הצעה זולה של חברה שאינה מוכרת ומציעה שלל פטנטים- לכו על החברות האיכותיות, בסופו של דבר על איכות זולה משלמים יותר. 

סוגים של מסורים שולחניים

ישנם סוגים שונים של מסורים שולחניים, המשתנים זה מזה בסוגי החומרים איתם ניתן לעבוד, בעוצמה, במבנה, בגודל וכדומה. אצלנו ב"בית סנטר" תמצאו מסורים איכותיים של היצרניות המובילות בשוק – אלו הם חלק מהמסורים השולחניים המצוינים שתמצאו אצלנו:

מסור שולחני של בוש – מסור של היצרנית הבינלאומית “בוש”, בעל הספק של 1,800W, קוטר להב של 10 אינץ’ ובקרת עומס אלקטרונית. המסור בעל התנעה רכה, יכול לחתוך חומרים שונים במהירות של 3,650 סל"ד.

מסור שולחני של מקיטהמסור שולחן של היצרנית הבינלאומית “מקיטה” עם הספק של 1,500W, קוטר להב של 10 ורבע אינץ’ ומהירות של 4,300 סל"ד. מאפשר חיתוך של חומרים שונים. 

מסור שולחני של WORXמסור שולחני קליל עם הספק של 650W, כולל פיצ’רים כמו חריץ למד אורך מטר עבור חיתוכים כפולים, מד מטר תוחם חיתוך, מקום לאחסון הלהבים, סוויץ’ ביטחון, כפתור משיכה לשחרור הלהב וכן חיבור לצינור אבק ומגן זרוע. מאפשר חיתוך של עץ, קרמיקה, אלומיניום ופלדה קלה. 

מסור שולחן למתכת – מסור המיועד בעיקר לחיתוך מתכת. מסור כזה מאפשר לבצע חיתוכי מתכת מדויקים ואיכותיים. אצלנו תמצאו מסור מתכת של היצרנית הבינלאומית הידועה מקיטה, עם להב של 12 אינץ’ והספק של 1,750W. כמו כן, מחכה לכם גם מסור למתכת של בוש, המאפשר חיתוך מהיר של החומר ומינימום ניצוצות במהלך העבודה, כולל סמן לייזר לחתוך מדויק.

מסור שולחני עגול – מסור שולחני עגול המאפשר חיתוך ייעודי של עץ, פלסטיק, אלומיניום, פרקטים, פרגולות, מסגרות ועוד. קוטר להב של 12 אינץ’ ומהירות מנוע של 2800 סל"ד. מדובר על מסור מקצועי במשקל 45 ק"ג.

 עמדת עבודה למסור אנכי – עמדת עבודה למסור שולחני מדגם בוש, המתאים לכל סוגי המסורים של בוש. העמדה מאפשר חיתוך קל, מהיר ובטיחותי ובזוויות ישרות. העמדה מקבעת על גביה לוחות עץ, פרקט ואלומיניום וכך מאפשרת עבודה נוחה ומדויקת. ניתן להטות את הבסיס ב-45 מעלות לימין ולשמאל. לערכה מצורף גם סט של 5 להבים עבים, לחיתוך עץ מדויק ואיכותי.

מסור שולחני + פנדלמסור שולחני פלוס פנדל של היצרנית המובילה מקיטה. המסור כולל מסור פנדל (או בשמותיו האחרים, מסור “גרונג” או מסור “זווית”), מסור על מסילה המאפשר חיתוך סיבובי על הציר, ומאפשר הגדלה רבה של טווח הניסור. המסור כולל מעצור סיבוב אלקטרוני, סמן לייזר ותאורת עבודה. מגיע בדגם עם להב של 10 אינץ’, 8 וחצי אינץ’ או 12 אינץ’. 

כשאתם בוחרים את המסור השולחני שלכם, חשבו על הצרכים שלכם – האם אתם זקוקים לחיתוך של מתכת בלבד, או של חומרים שונים? – של העוצמה לה אתם זקוקים וכן האם יש צורך בפנדל או לא. התייחסו גם לפיצ’רים השונים.

מחפשים מסור שולחני איכותי של מותג מוביל במחיר משתלם? צפו והתרשמו ממגוון הדגמים שבעמוד!