זיווד ובחירת ארגז כלים מאובזר

כל איש מקצוע או חובבן, ספק שירות או אמן, זקוק לכלי עבודה, או ליתר דיוק לכלי העבודה הספציפיים שלו, שיהיו לצידו בכל מצב. רבים מבעלי המקצוע מסתובבים כשכלי העבודה ממש עליהם פיזית – פליירים ומברגים בכיסים, גומיות אטימה בארנק הכסף, עיפרון שרטוט מאחורי האוזניים והמון ברגים, אומים ומסמרים בשקית ניילון.

 

אמנם מרבית הלקוחות או האנשים שייתקלו בבעל המקצוע שנושא עליו שלל כלי עבודה בדרך הלא ממש נבונה הזו לא יבחינו כלל כמה הדבר מסרבל את ביצועיו, אבל הם כן יבחינו בתוצאת העבודה שתהיה פחות איכותית ובפרק הזמן המתמשך שייקח לבעל המקצוע המבולגן לסיים את משימתו עבורם – שהרי בסופו של דבר מי שלא מגיע כשהוא מצויד עם סט כלי עבודה מאורגן, שלם ומסודר, שיושב לבטחה בארגז כלים נוח ומדוגם, פשוט מוצא עצמו הרבה פחות יעיל.

אז אם איש המקצוע שהזמנתם – למשל כדי לתקן את הברז הדולף או את בית המנורה שמקצר את החשמל בדירה – נראה מפוזר משהו ועמוס בגבב ציוד וכלי עבודה לא מסודרים, ואם הוא אומר לכם – “אני שנייה קופץ לאוטו להביא (השלימו את החסר) כי שכחתי אותו שם”, אזי לא מדובר באיש מקצוע רציני מספיק. פשוט כך.

 

רושם חיובי על הלקוחות

לעומת זאת, כשהפועל או הטכנאי שמגיע לביתכם או לבניין שבו אתם גרים מתייצב למשימה כשהוא מצויד בארגז כלים מאובזר ומסודר שמלא בסוגים שונים של כלי עבודה, אתם כבר יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהוא יעשה את עבודתו נאמנה, ושהזמן שיידרש לו לעבודה יהיה ריאלי ולא מופרז כתוצאה מפזירות דעת ואי-סדר.

זהו גם מסר חשוב לכל אנשי המקצוע באשר הם: גם הלקוחות וגם העובדים האחרים מתרשמים מהדרך שבה אתה מתנהל ומהאופן שבו אתה מצייד את עצמך בעבודתך. ארגז כלים מאובזר הוא על תקן חובה לבעל מקצוע רציני שמעוניין להותיר רושם טוב ולהשאיר אחריו לקוחות מרוצים ונאמנים.

 

איזה ארגז כלים לקנות ?

עוד בטרם בחירת ארגז הכלים הרצוי, יש לדאוג לרכוש את כל הציוד הבסיסי של כלי העבודה האלמנטריים ואל אלו להוסיף כלי מקצוע ייעודיים שתואמים את התחום שלכם, כשאפשר בהחלט ואף רצוי שאלו יהיו מתוצרת של חברות עולמיות מוכרות ויירכשו במרוכז אצל יבואן כלי עבודה מובחר.

ארגז כלים מאובזר ונוח הוא כזה שיש בו מספיק מקום לכל הציוד שלכם מחד, אבל שאינו מסורבל וכבד מדי מאידך. גודלו הרצוי של ארגז הכלים הוא לכן פונקציה של כמות כלי העבודה שברשותכם, וכן של כלי העבודה שאתם מניחים כי עוד תרכשו, שהרי בדרך כלל גם אנשי מקצוע וגם חובבי עשה זאת בעצמך נוטים להרחיב את מבחר כלי העבודה שלהם.

 

ארגז כלים איכותי ונוח מכיל מקומות אחסון בעבור הפריטים הקטנים כמו מסמרים, ברגים, דיבלים, אומים ועוד, וכן הפרדה נפתחת של שתיים (או יותר) קומות בתוך הארגז עצמו. על הארגז, לפני העמסת הכלים לתוכו, להיות קשיח ועמיד אבל לא כבד. אם משקל הארגז קל, הרי שגם לאחר ציודו בכלים לא יהיה משקלו כבד מדי – כלומר ארגזי כלים ממתכת או מעץ מאסיבי אינם פרקטיים במיוחד ומוטב להעדיף פלסטיק קשיח על פניהם.

 

מה לשים בארגז כלים מאובזר היטב ?

באופן טבעי לכל בעל מקצוע או חובבן ישנם כלי עבודה ספציפיים אחרים, אבל בהחלט אפשר לארגן רשימה של ציוד בסיסי לארגז כלים איכותי. כלי העבודה האלמנטריים והנפוצים בשימוש כמעט בכל משימה הם: מטר רץ, מברג, פלייר, פטיש, מפתח ברגים, קאטר, מסמרים וברגים, דיבלים אומים וגומיות אטימה ממבחר גדלים טיפוסיים. אל אלו מצטרפים כלי העבודה החשמליים מברגה, מקדחה ומלטשת.