מדריך כיצד לבחור כננת הרמה מתאימות למפעל

ברוב המפעלים יש צורך בכננות הרמה מקצועיות ואיכותיות על מנת להרים ולשנע משאות ומטענים כבדים. כננת הרמה מהווה פתרון מעולה להרמה ושינוע של מטענים וחבילות כאשר יש בשוק מגוון רחב של מכשירים ידניים וחשמליים. עם זאת, כיום נהוג להעדיף כננות הרמה חשמליות המיועדות להרמת עומסי משקל שונים, אך עדיין ניתן למצוא בשימוש נרחב גם כננות הרמה ידניות במיוחד בענף הבניין. יש לציין כי כננת הרמה מייעלת משמעותית את העבודה במפעל ותורמת לחיסכון בעלויות כוח אדם, לחיסכון כלכלי ולבטיחות בעבודה. לפניכם מדריך כיצד לבחור כננת הרמה מתאימה לצרכי המפעל שלכם.

 

אפיון צרכים ודרישות

השלב הראשון לבחירת כננות הרמה למפעל שלכם מתחיל באפיון צרכים מדויק. יש לאפיין כיצד יתבצע השימוש בכננת בשטח המפעל ואיזה מטענים יש להרים לגובה. לכן, חשוב לפנות לחברה מקצועית המציעה מגוון דגמים של כננות חשמליות, הידראוליות וידניות על מנת לקבל ייעוץ מקצועי לבחירת כננת הרמה מתאימה לצרכי המפעל. יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו סוג המשאות והמטענים שיש להרים לגובה, משקל המשאות שיש להניף, גודל ומידות המטענים, גובה נדרש להרמת המטענים וכו’. כמו כן יש להתחשב בפרמטרים כמו מיקום המפעל והאם יש להתקין את הכננת בשטח פתוח או שמדובר במפעל מקורה, מה גובה הגג במפעל, האם יש לרכוש כננת עמידה בפני פגעי מזג האוויר לעבודה במקום פתוח ועוד.

בנוסף, חשוב לבחור ציוד נלווה מתאים לכננת ההרמה כמו שאקלים, ווים, שרשראות חזקות וציוד נוסף בהתאם לסוג ומשקל המטענים שיש להרים לגובה ועל פי הצרכים המדויקים של העבודה במפעל.

כדאי לדעת כי ניתן לרכוש כננות הרמה קומפקטיות המתאימות להרמת מטענים קלים וקטנים יחסית, פתרון איכותי ויעיל למפעלים קטנים ולשטחים צרים.

 

מנגנון הפעלה ובטיחות בעבודה

כאשר באים לבחור כננות הרמה למפעל חשוב להגדיר מראש האם זקוקים למנגנון הפעלה מרחוק (שלט אלחוטי) או שניתן להסתפק במתג הפעלה המחובר באמצעות כבל ארוך למכשיר. מנגנון הפעלה קיים רק בדגמים חשמליים של כננות הרמה בעוד בכננות ידניות יש להפעיל מנגנון ידני כמו גלגלת בצורת ראצ’ט.

מעבר לכך, יש לבחור כננות הרמה בהתאם לדרישות הבטיחות בעבודה, במיוחד כאשר רוכשים כננות הרמה חשמליות. בדגמים איכותיים של כננות הרמה חשמליות ישנו מנגנון בטיחות עם מעצור כדי להחזיק את המטען באוויר במקרים של הפסקות חשמל ולמניעת נפילת המטען מטה.