למה לא פשוט להדביק?



כדאי לדעת שהיום ניתן למצוא בחנויות האספקה הטכנית מני דבקים שיכולים לספק לנו פתרונות פשוטים במצבים בהם אנו צריכים לקבע דבר מה. לעיתים הדבקה היא פתרון פשוט ויעיל החוסך זמן עבודה, רבים אינם מודעים לאפשרויות שמקנים חומרי ההדבקה המודרניים וחבל. בפסקאות הבאות תמצאו טיפים שיסייעו לכם “לפתוח את הראש” כך שתדעו גם אתם לשקול להיעזר בדבקים כאשר הדבר ניתן ומתבקש.

 

 

בדקו האם יש דבק המתאים להצמדת חומרים מהסוג הרלוונטי לכם


דבקים בעלי כושר הצמדה עצום לחומרים מסוימים עשויים להיות חסרי ערך לחלוטין כשמדובר בחומרים אחרים. השלב הראשון בתכנון עבודת הדבקה הוא איתור חומר הדבקה המתאים להצמדת חומרים מן הסוג המשמש אתכם. כך למשל ניתן להדביק קרמיקה וזכוכית באמצעות סיליקון אולם אין להשתמש בסיליקון להדבקת פלסטיק, עץ או ברזל.

 

ישנם חומרים בעלי כושר הדבקה מצוין הנמכרים כחומרי אטימה, כך למשל חומרים המיועדים למילוי סדקים בקירות או כאלה המיועדים לאטום בין קירות למרזבים.
חשוב לקרוא בעיון את הוראות היצרן המדפסות על גבי האריזה ולמצוא את פירוט החומרים שניתן להדביק באמצעות הדבק בו אתם שוקלים להשתמש.



שימוש נכון בחומר ההדבקה שבחרתם


לאחר שמצאתם חומר הדבקה מתאים הכרחי להשתמש בו נכון. כאשר מדובר בהדבקה ביצוע נכון הוא חשוב מאין כמותו שכן רק כך ניתן להבטיח שההדבקה אכן תחזיק לאורך זמן.
בכל הדבקה הכרחי לדאוג שהמשטחים המיועדים להצמדה יהיו נקיים ויבשים. יש להשקיע את העמל הדרוש כדי להכין את המשטחים היטב להדבקה, ניתן להיעזר במברשות פלדה, במלטשת סובבת, בנייר זכוכית, בחומרים נדיפים (כגון טינר) או כל אמצעי אחר הדרוש לשם הכנה טובה של המשטח. דבקים רבים מגיעים בשפופרות המתאימות לאקדחי סיליקון.

 

עבודה לפי הוראות היצרן


כאמור הסוד לביצוע מוצלח של הדבקה הוא עבודה מסודרת התואמת להוראות השימוש בחומר ההדבקה. יש לקרוא בעיון את הוראות השימוש ולא להסתפק בהסבר בעלפה שנתן לכם נציג המכירה בחנות. שימוש לב לזמני הייבוש, חשוב מאוד לא להזיז פריטים שהודבקו כל עוד הדבק לא התמצק די צורכו.
ישנם דבקים אשר מרגע שהוכנו לשימוש עומד לרשותנו זמן קצוב עד שלא נוכל עוד להשיג הדבקה טובה בעזרתם. לפיכך חשוב מאוד להכין הכול מראש ולא להתעכב, חשוב גם לתכנן ולהכין מבעוד מועד מקום בו נוכל להניח את הפריטים שהודבקו.