החלפת רשת בדלתות / חלונות



הטבע הישראלי הוא נעים ונוח מבחינות רבות אולם הוא גם עשיר במיני חרקים העשויים לעשות דרכם אל תוך בייתנו, במיוחד מדובר בזבובים ויתושים. רשתות על חלונות ודלתות הם אחד האמצעים החשובים המשמשים במאבק לשמור את פנים הבית חופשי מן המזיקים המעופפים, כאמור במיוחד הזבובים המעצבנים והיתושים העוקצניים אולם גם דבורים, פרפרים, חיפושיות, ברחשים ועוד.

 



הרשתות הנ"ל פרושות על “כנף” אחת של החלון / הדלת וכך ניתן להותיר את הפתח פתוח לחדירת אוויר מן החוץ אולם מוגן מפני כניסה של חרקים. החומרים מהם מיוצרות רשתות כאלה כיום הם אמנם טובים יותר מאלה שהיו בשימוש פעם אולם גם הרשתות האיכויות ביותר יתבלו לבסוף, במיוחד בחשיפה ממושכת לשמש.



עשו זאת בעצמכם


כאשר עולה הצורך להחליף רשת שהחלה להיקרע או שנפערו בה חורים ניתן לבחור להזמין בעל מקצוע שיעשה זאת עבורו אולם ניתן בהחלט גם לבצע את המלאכה בעצמנו.
כדי לתקן לבד כנפי חלון / דלת שהרשת הפרושה עליהם ניזוקה יש להצטייד תחילה ברשת בגודל מתאים. רשתות שכאלה נמכרות לפי מטר (על רוחב מסוים, בדרך כלל בין מטר למטר ושלושים), הן אינן יקרות כך שכדאי לרכוש מעט עודף (למקרה שנצטרך לגזור מהן פיסה מסוימת פעמיים, בשל טעות במדידה / בגזירה למשל).
כלי העבודה שתצטרכו בוודאי מצויים בידיכם, כל שנחוץ בדרך כלל הוא מברג טוב ולעיתים גם פטיש קטן וכעשרים מסמרים קטנים ועדינים.



פירוק הרשת הישנה


אין לנסות להוציא את הרשת הישנה ממקומה בעוד כנף החלון / הדלת עליה היא מותקנת עומדת במקומה. יש להסיר את הכנף ממקומה ולהשכיב אותה כך שהצד ממנו ניתן לשחרר את ה"לייסטים" הנועלים את הרשת במקומה נותרים גלויים ונוחים לפירוק.
בדרך כלל כל שנחוץ לפירוק הלייסטים הנ"ל הוא מברג, לעיתים ניעזר גם בפלייר קטן.

לאחר שסילקנו את הרשת הישנה יש לנקות את המסגרת עליה נתקין את הרשת החדשה. יש לגזור במספריים מן הרשת שקנינו פיסה בגודל מתאים, שימו לב שאתם מותירים שוליים מספיקים כדי לקבע את הרשת במסגרתה. פירשו את הרשת החדשה במקומה ונעלו אותה בעזרת הלייסטים שפירקתם קודם.
כל שנותר כעת הוא להשיב את כנף החלון / הדלת למקומם על גבי המסילות / הצירים המאפשרים סגירה ופתיחה שלהם.