מסור גרונג בוש

 

מסור גרונג הוא סוג ספציפי של מסורים השייך לקטגוריה של כלי עבודה מקצועיים. למי שמבצע מעת לעת עבודות פשוטות בביתו אין מה לעשות עם מסור הגרונג (ומבחינתו עדיף להשקיע במסור עץ מוצלח), אולם לנגרים ואנשי מקצוע אחרים מסור זה הוא כלי חשוב וחיוני ועל כן ההמלצה היא לרכוש כלי של מותג איכותי ואמין, או במילה אחת: בוש.

 

למה משמשים מסורי גרונג?

 

מסורי גרונג משמשים לחיתוך בזוויות ספציפיות ולא רק בקווים ישרים. ישנו כמובן מגוון רחב של דגמים של מסור זה, עם יכולות חיתוך שונות ופרמטרים אחרים, אך ככלל מסורים אלה מאפשרים בניית רהיטים, יצירת פרופילים לחיתוך וכן פאנלים. מסור גרונג מסוגל לחתוך חומרים שונים ובראשם כמובן עץ וכן אלומיניום ולעיתים אף מתכת.

המסורים, שנקראים באנגלית Miter Saw, נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: עם פנדל ובלי פנדל.

 

מה ההבדל בין מסור גרונג עם פנדל לבין מסור בלי פנדל?

 

הפנדל הוא סוג של מנגנון שמטרתו היא הנעת המסור לא רק מטה ומעלה אלא גם קדימה ואחורה. המנגנון הוא למעשה מסילות שהן אלה שמאפשרות את התנועה קדימה ואת התנועה אחורה – תנועות שבזכותן ניתן לנסר משטחים גדולים יותר. כמו כן מסורי גרונג עם פנדל מתאפיינים בביצועים חזקים יותר.

יחד עם זאת אין פירוש הדבר שחובה לרכוש מסור גרונג עם פנדל: המסורים עם המנגנון הנ"ל הם יותר גדולים, יותר יקרים, מחייבים מקום אחסון רחב ידיים ואם אין בפנדל צורך אמיתי, כלומר למי שלא מתעתד לנסר משטחים גדולים, הרי שכדאי “להסתפק” בדגמים נטולי המנגנון.

עוד חשוב להדגיש כי תפעול מסורי גרונג עם פנדל הוא מורכב הרבה יותר ביחס לשימוש במסורים ללא פנדל, וגם זהו פקטור שכדאי לקחת בחשבון כשמתלבטים איזה מהדגמים הרבים של מסורי הגרונג לרכוש.

 

קודם כל בטיחות

 

מסורים ללא פנדל נחשבים לבטיחותיים יותר ביחס לדגמים עם המנגנון, אולם כשמדובר במסורים של חברת בוש רמת הבטיחות תהיה גבוהה בכל מקרה, כך שזהו לא שיקול משמעותי.

באופן כללי אחת הסיבות העיקריות לבחור דגם של בוש כשרוצים לרכוש מסור (גרונג או אחר) היא ההקפדה המוחלטת על רמת הבטיחות המאפיינת את התאגיד הגרמני המצליח, שרבים מהמוצרים שלו מאכלסים כל ארגז כלים מקצועי (וגם ארגזי כלים של מי שזהו “רק” תחביב עבורם).

 

בושלא רק בטיחות ללא פשרות אלא גם חדשנות בלי הפסקה

 

כמו כל חברה גרמנית, המוצרים של בוש ובהם מסורי גרונג מתאפיינים כאמור בראש ובראשונה בבטיחות ללא פשרות, תוצר של בקרת איכות ברמה הגבוהה ביותר שיש, לכן יבואן כלי עבודה שמייבא את המוצרים יודע מה הוא משווק.

בנוסף מהווים המוצרים של התאגיד הגרמני חובק העולם (שב-2013 רשם הכנסות של למעלה מ-45 מיליארד דולר!) – בין אם בתחום כלי העבודה ובין אם בתחום מוצרי החשמל למטבח ולבית – מופת של חדשנות. גם העיצוב של כלי העבודה של בוש מרשים, הן מבחינת המראה והן מבחינת נוחות השימוש, ובאופן כללי כל מי שרוכש כלי כזה או אחר של בוש – מסור, מברגה, מקדחה וכו’ – נהנה משנים רבות של נחת מהמוצר שרכש.

 

מסור חשמלי 1B20 של בוש

 

דוגמה ספציפית למסור גרונג של בוש שנהנה ממפרט מרשים מאוד ובהתאם מביצועים מעולים הוא המסור החשמלי 1B20.

דגם זה שוקל כ-15 ק"ג בלבד כך שנוחות השימוש שלו, ובפרט ביחס לרמת הביצועים, גבוהה מאוד. הספקו הוא 1800 וואט, מהירותו היא 4500 סיבובים לדקה, אורך הלהב הוא 10 אינץ’ וטווח החיתוכים שלו משתרע בין 0 ל-45 מעלות.