איך להתקין פרקט בבית

 

הפרקט נחשב לשיטת ריצוף נוחה במיוחד, לא יקרה מידי, וכזו שיכולה לשרת אתכם לתקופה ארוכה למדי. בבתים רבים בישראל, בוחרים כיום ליהנות מהפרקטים האיכותיים, בחדרים שונים – בסלון, בחדר השינה, בחדרי הילדים, ועוד. כמובן שאחרי שאתם רוכשים  את הפרקט, יש לכם שתי אפשרויות שונות. אפשרות ראשונה היא לקרוא לבעלי מקצוע אשר יתקינו עבורכם את הפרקט. האפשרות השניה היא להתקין את הפרקט בעצמכם. שימו לב כמובן, שהאפשרות השניה יכולה לחסוך לכם כסף – אך מומלץ לעשות אותה אם יש לכם ניסיון בעבודות שונות בבית, ועולם זה לא זר לכם. יש להדגיש כי התקנת פרקט שונה למשל, מהרכב רהיט מאיקאה והיא כן דורשת יותר מסירות ויותר ידע – אך היא בהחלט אפשרית, ולא מדובר על עניין קשה מידי. במדריך זה נסביר לכם את שלבי ההתקנה אחד אחרי השני.

 

כך תתקינו בצורה חכמה

 

הכנות נדרשות – לפני שמתחילים בהתקנת הפרקט, צריך לבצע כמובן הכנות שונות בחדר עצמו. ראשית, מומלץ בחום להניח את הפרקט בחדר למשך יממה וחצי לפחות, על מנת שהפרקט יתרגל לטמפרטורה ולאחוזי הלחות בחדר, בטרם אתם מתקינים אותו. יש להוציא מהחדר את כל הריהוט, ורצוי מאד גם לפרק את הדלתות. לאחר מכן, מדדו היטב האם ישנו שיפוע בחדר שלכם. שיפוע זעיר לא אמור להיות בעייתי אך שיפוע רציני עלול להקשות, ובאמצעות משטחים שונים יהיה צורך בהמשך לישיר את הבסיס לפרקט.

הנחת הספוג והחוצצים – בשלב הבא, יש להניח את הספוג המבודד. למעשה, אף פעם לא מניחים את הפרקט ישירות על הריצוף, אלא יש להניח קודם כל את רצועות הספוג. את הרצועות אפשר לחבר אחת לשניה באמצעות נייר דבק. לאחר מכן, שומרים על מרווח קבוע של 8 ס"מ בין הקיר לבין הספוג (בהנחה שהספוג מייצג את השטח המדויק שעליו הפרקט יונח). הרווח הזה יאפשר לכם בהמשך לבצע תיקונים נדרשים ועבודה נוחה יותר.

הנחת וחיבור הפרקט – הגענו לחלק המרכזי – הנחת הפרקט עצמה. את הפרקט מניחים חלק אחרי חלק, כאשר את החיבורים בין אריחי הפרקט עושים בצורה פשוטה – יש תמיד חיבור “זכר” וחיבור “נקבה”, שמחברים אחד לשני בצורה אלכסונית. אפשר לפעמים להיעזר גם בפטיש ובדפיקות קלות איתו, כדי לדאוג שהחיבורים יהיו חזקים יותר. שימו לב שאם יש לכם חלק בחדר שאתם יודעים שהוא מאתגר יותר להנחת הפרקט – מומלץ דווקא להתחיל ממנו, ובעקבותיו לעשות את ההתאמות השונות.

חיתוך עודפים – מאחר שבאופן טבעי, אתם תמיד תקנו יותר פרקט ממה שאתם צריכים (כדי לא להסתכן במחסור) יגיע השלב שבו תצטרכו לנסר את העודפים. את הניסור יש לבצע כמובן בזהירות, ורצוי לבצע את הסימון לאזור באמצעות הפרקט עצמו. בעודפים כמובן אפשר להשתמש לטובת השלמת חלקים קטנים יותר בריצוף. לאחר שעושים את השלב הזה, אפשר גם להוציא את החוצצים – ולבצע התאמה מושלמת בין שטח הפרקט לשטח החדר.

להניח את הפאנלים – כעת צריך להתקין את הפאנלים, אשר יחברו סופית בין הפרקט לבין הקיר, באזור המשקוף. שימו לב שבאמצעות מסור, ניתן לבצע את החיתוך המדויק של הפאנלים.  ההדבקה עצמה צריכה להתבצע באמצעות אקדח של דבק חם, בזהירות הראויה. בין החלקים השונים של הפאנלים, אפשר לבצע חיבור באמצעות סיליקון.

 

ליהנות מפרקט איכותי

 

אחרי שתשלימו את כל הצעדים הללו, יהיה לכם פרקט נהדר ומכון לשימוש! רצוי להמתין כמה שעות לאחר סיום העבודה, עד שתדרכו באופן חופשי לגמרי על הפרקט, ורצוי לא להכניס במהירות את הרהיטים חזרה, אלא לתת לכל הדבק להתייבש, ולאחר מכן לעשות שימוש חופשי בחדר.