איך לעצב את הגינה המושלמת

 

מי לא חולם על בית עם גינה פרטית קסומה שבה אפשר לבלות שעות פנאי שלווים בחיק המשפחה ולארח חברים למסיבות ברביקיו. הגינה הוא חלום יקר, תרתי משמע, ולכן כשעומדים להגשים אותו, חשוב לעשות את זה נכון כך שהגינה תסב עונג ותנעים באמת לחיים ולא תהפוך למטרד בגלל תכנון לקוי שלא מתחשב בצרכי התחזוקה. כאשר בונים גינה מאפס וגם כשמעצבים גינה מחדש חשוב לכלול בה ריהוט גן שנעים להשתמש בו גם אם מדובר על ריהוט שאת הריפוד שלו תיאלצו לשמור במחסן בתקופת החורף. כורסאות “LOVE SEAT” תלויות מאוד פופולאריות היום והן מוסיפות המון חן לגינה. אפשר לשלב בגינה גם פסלים מעוצבים ואגרטלים אלגנטיים שעשויים מחרס או מחמר, על מנת להוסיף מגע של עיצוב וטעם אישי. מקור מים הוא אלמנט נוסף שמאוד משדרג את עיצוב הגינה ובו זמנית גם משרה רוגע, זו יכולה להיות בריכת דגים קטנה שבנויה מסלעים או מפל מיניאטורה הנשפך לתוך ערוץ מים דקורטיבי.

 

סוכך – פתרון הצללה שגם מעצב את הגינה

  

סוככים לוקחים חלק פעיל בעיצוב הגינה, מכיוון שהם תופסים מקום נכבד ועיצובם בולט בשטח. באמצעות סוככים אפשר לקבוע איזה איזור בגינה יהיה מוצל ומה תהיה מידת ההצללה, זאת באמצעות בחירת העיצוב של הסוכך שקובע את סוג ההצללה ואת כמות האור הטבעי שיכנס לאזור המוצל. את הסוככים אפשר לעצב היום במגוון רחב של צורות ועיצובים, זאת אודות לשימוש בכלי העבודה המתקדמים שמאפשרים חופש עיצוב תוך הקפדה על רמה גבוהה של גימור. לאחר ההתקנה של הסוכך חשוב לבחור את הצבע שלו על פי הסגנון של עיצוב הגינה ובהתאם לרמת התחזוקה שאתם מוכנים להשקיע. כך למשל אפשר להשאיר את הסוכך בצבע טבעי ורק למרוח עליו שכבת שמן שתגן על העץ ואפשר לבחור לבצוע אותו בצבע לבן שיהיה בוהק בשמש ויוסיף המון אור נעים לגינה.

 

מה עדיף דשא סינטטי או דשא אמיתי?

 

זו שאלה הנשאלת על ידי כל מי שמעצב את הגינה, מכיוון שמדובר על עלויות שונות, על צורת ההתקנה שונה ועל דגשי התחזוקה השונים מאוד זה מזה. דשא סינטטי קל יותר הן להתקנה והן לתחזוקה והוא המועדף על מרבית בעלי הבתים בישראל. בתוך הנישה הזו קיימים מגוון סוגים של דשא סינטטי והם שונים זה מזה ברמת הצפיפות של הדשא, במרקם שלו ובקצב הצמיחה. בעת קבלת  ההחלטה לגבי סוג הדשא חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הללו, כי להם השפעה רבה על התחזוקה העתידית ועל עלותה.