מצלמה טרמית לאיתור נזילות ככלי עבודה

 

 

אינסטלטורים ברחבי העולם יודעים עד כמה זה מעצבן לגלות נזילה בקיר או מתחת לאדמה. מדובר בעבודה קשה ומסובכת של הרמת בלטות או חריצה בקירות, החלפת צינורות ותיקון הנזק הפיזי לבית. לפני כמה עשורים, זו היתה הברירה היחידה של אינסטלטור המגלה נזילה בשטח שאינו חשוף. אך כיום, עם ההתפתחות הטכנולוגית הענפה שהמאה ה-21 מציגה בפנינו, מדובר בפעולה קלה ופשוטה לאיתור נזילות המתאפשרת בזכות כלי נהדר זה.

 

 

 

כלי עבודה לאינסטלציה – עולם ומלואו

 

 

 

שרברבים ואנשי צנרת בוודאי מבינים ויודעים שכל נזילה היא מקור לבעיה. גם הנזילה הקטנה ביותר, לעתים ברמה המיקרוסקופית, יכולה להוות בעיה. כדי להתמודד עם נזילות מסוגים שונים, על האינסטלטור להחליף צינורות או לתקן אותם ואת זאת ניתן לבצע רק בעזרת ציוד ומיכון מתאים. כולנו כבר שמענו על מפתח שבדי, נייר טפלון, מחברים וצינורות, אך לא כולם מכירים ומבינים כיצד פועלת מצלמה טרמית לאיתור נזילות.

 

 

מה קורה כשיש נזילה?

 

 

אם הנזילה מתרחשת בצינור גלוי, אין בעיה כלל – כל שעל האינסטלטור לעשות הוא להסתכל על הצינור ולבדוק האם הוא קרוע, שבור או סדוק. אם השבר או הסדק קטנים, ניתן לבצע תיקון מקומי בצינור. אך אם מדובר בתקלה נרחבת יותר, יש צורך בהחלפת הצינור או בהחלפה של חלק ממנו. כאשר הנזילה מתרחשת בצינורות המוטמנים בתוך קירות או מתחת לאדמה, כאן מתחילה הבעיה. ללא הציוד המתאים, על האינסטלטור למעשה לחפור את הצינור או לשבור את הקיר ולהוציא אותו, גם כשמדובר בנזילה אחת קטנה ונקודתית.

 

 

כיצד פועלת מצלמה טרמית לאיתור נזילות?

 

 

המצלמה שולחת תדר שמסוגל לקרוא הפרשי טמפרטורות בסביבה שאותה הוא מזהה. על ידי זיהוי הפרשי הטמפרטורות ברמת דיוק גבוהה ביותר, ניתן למעשה לראות תמונת מצב של השטח הנגלה לפניכם מאחורי קירות ואפילו מתחת לאדמה. המצלמה מסוגלת לזהות חפצים ושינויים בטקסטורה שלהם מאחורי קירות ומתחת לאדמה, מכיוון שמדובר בתדר שלא עוסק באור הנראה והגלוי, אלא בתדרי חום וטמפרטורה המופקים מכל עצם. אם קיימת נזילה קטנה מאחורי הקיר, מצלמה טרמית לאיתור נזילות יכולה בוודאי לשנות את כל התמונה, לחסוך לכם זמן רב וטרחה רבה ולאפשר תיקון נקודתי בלבד של הנזילה מבלי לחרוץ את כל הקיר ולהחליף את כל הצינור. 

 

 

האם ניתן להשתמש במצלמה לצרכים נוספים?

 

 

אחד השימושים המשמעותיים ביותר של המצלמה הטרמית הוא איתור מערכות אינסטלציה, גז וחשמל בטרם שיפוץ נרחב בבתים ובמוסדות. תארו לעצמכם שהחלטתם להחליף קיר בבית, או לבנות תוספת שמחייבת קדיחה עמוקה. התחלתם לעבוד, ופתאום גיליתם שקדחתם בתוך צינור חשמל או מים. כמה מעיק זה יכול להיות? עם מצלמה טרמית לאיתור נזילות תוכלו גם לאתר מערכות שונות ולמנוע נזקים בעת שיפוץ.