בגדי עבודה מתאימים תורמים לבטיחות

לא תמיד אנחנו מייחסים חשיבות מספקת לבגדים שאנו לובשים והנעליים אותם אנו נועלים בעת שאנו עוסקים במלאכה מסוימת. לבגדי העבודה השפעה ישירה לא רק על נוחות הביצוע אלא גם על הבטיחות. בפסקאות הבאות תמצאו נקודות שכדאי שתיקחו לתשומת ליבכם בעת שאתם בוחרים מה ללבוש ומה לנעול לפני שמתחילים להפעיל את כלי העבודה.


ביגוד נוח מבד המספק הגנה

באופן כללי אין הכרח לרכוש בגדי עבודה במיוחד, למעשה כל בגד שלא איכפת לנו שיתלכלך יכול לשמש בגד עבודה ובתנאי שהוא מספק את נוחות התנועה ואת ההגנה הנדרשת. כשאנו עוסקים במלאכת כפיים אנו רוצים להיות לבושים בבגדים המתירים לנו חופש תנועה מלא מחד אך הדוקים מספיק כדי שלא יוותרו עודפי בד העלולים להכשיל אותנו או להיתפס בדבר מה. לפיכך חשוב שנהיה לבושים בבגדים במידה מתאימה ושיהיו עשויים בד שהינו עבה מספיק כדי שלא יקרע מכל שפשוף.

עניין נוסף שיש להביא בחשבון כאשר עוסקים במלאכה שכרוכה בהפעלת כלים כגון רתכת, דיסק או מבער היא עמידות בחום ואש. כאשר אנו בוחרים מה ללבוש לפני ביצוע מלאכות מעין אלה חשוב שנוודא כי מדובר בבגדים העשויים בד שלא ימס או אפילו יתלקח מניצוצות או זיקים.

ללכת על בטוח

אם אתם לא משוכנעים שבגדים ישנים שלכם מתאימים לשמש בגדי עבודה, על כל הדרישות מבגדים כאלה כפי שתוארו לעיל, תוכלו תמיד לבחור להצטייד בבגדי עבודה מקצועיים, כאלה שעוצבו ונתפרו במיוחד כדי לשמש בעת ביצוע מלאכות הכרוכות בהפעלת כלי עבודה.
ברוב חנויות כלי העבודה תוכלו למצוא גם בגדי עבודה מעין אלה, חשוב מאוד לבחור במידה המתאימה לכם. לחובבי עשה זאת בעצמך עשויים להספיק שני זוגות מכנסיים ושתי חולצות עבודה.

מה לנעול

נעלי עבודה הם עניין נפרד שניתן לפרט עליו רבות. נסתפק כאן בהמלצה חמה להצטייד בזוג נעלי עבודה מקצועיות העומדות בכל התקנים המתחייבים. נעלי עבודה טובות אמנם אינן זולות אולם הן יחזיקו מעמד שנים רבות ויספקו לכם נוחות ובטיחות המצדיקים את ההשקעה.

חשוב מאוד להקפיד להתלבש נכון ולנעול נעליים מתאימות לפני שפונים לתחילת ביצוע העבודה בפועל. אין להתפתות לעבוד כשאנו לבושים ברישול, למשל בבגדים קצרים וסנדלים בקיץ, הנחות כאלה שנעשה לעצמנו עלולות לעלות לנו בפציעה שהייתה נמנעת בקלות לו היינו לבושים בבגדי עבודה המספקים הגנה ראויה.