מי צריך קומפרסור חשמלי


כיום ניתן לרכוש קומפרסורים חשמליים קטנים היכולים לספק לחץ אוויר להפעלת כלי עבודה פנאומטים.
רבים אינם מבינים לאשורם את מגוון האפשרויות שקומפרסור שכזה עשוי לפתוח בפניהם. אספנו עבורכם מעט מידע על קומפרסורים חשמליים, מתי נוכל להיעזר בהם וכיצד, ולמה אין סיבה לחשוש מלהחזיק אחד כזה משלנו.

מגוון שימושים


כולנו מכירים היטב את כלי העבודה הידניים ואלה הפועלים בכוח חשמלי אולם מעטים מכירים גם את כלי העבודה הפנאומטים, אלה המונעים באמצעות לחץ אוויר. כדאי לדעת שישנן מקדחות פנאומטיות, משחזות, מלטשות ועוד. אביזר שימושי נוסף הדורש לחץ אוויר להפעלתו הוא אקדח הצבע (ה"פיסטולט").
מי שבוחר להצטייד בקומפרסור יוכל להיעזר בו לצורך התזת אוויר בלחץ לניקוי שלל דברים, צביעה בעזרת אקדח צבע והפעלת מני כלים פנאומטים.

קיצור תהליכים ונוחות


ייתכן מאוד שכל מלאכה שתוכלו לבצע בעזרת הקומפרסור שלכם הייתם יכולים לעשות גם בלעדיו אולם במקרים רבים האפשרות להיעזר בלחץ אוויר פירושה מהירות ואיכות ביצוע טובים הרבה יותר. כך למשל כאשר אנו נדרשים לצבוע משטח רחב ניתן בפירוש לעשות זאת בעזרת מברשת אולם צביעה בהתזה באמצעות אקדח צבע היא מהירה הרבה יותר ומניבה תוצאות אחידות ונאות.

תחזוקה


רבים חוששים שקומפרסור דורש תחזוקה מורכבת, אין לכך אחיזה במציאות. אמנם קומפרסורים תעשייתיים וכך גם קומפרסורים המונעים במנוע בעירה פנימית הם תובעניים משהו מבחינת טיפולים שוטפים אולם קומפרסור חשמלי בייתי קטן אינו דורש כמעט כל תחזוקה. עם זאת חשוב לבצע את מעט התחזוקה שכן נדרשת כדי להאריך את חייו. באופן כללי נציין רק כי מדובר בשמירה על מפלס מספיק במיכל שמן (המספק שימון לבוכנה הדוחסת את האוויר) וניקוז מים המאספים בתחתית המיכל האוגר אוויר בלחץ (שחרור האוויר גורם להתקררות והתעבות מים).

תועלת לעומת מחיר


כיום ניתן לרכוש קומפרסור חשמלי במחירים נמוכים מאוד ביחס לעבר. מי שמעוניין באפשרות להשתמש בכלי עבודה פנאומטים, לצבוע באקדח צבע ולהיות מסוגל להיעזר בלחץ אוויר בכל דרך אחרת יוכל להצטייד בקומפרסור חשמלי שהספקו אחד או אחד וחצי כוחות סוס. מידותיו של קומפרסור כזה מאפשרות אחסון קל, תחזוקה פשוטה תבטיח שהוא יאריך ימים.