אינסטלטור לאיתור נזילות

 

נזילת מים היא תמיד צרה צרורה: ראשית, היא באה לידי ביטוי בחשבון מים מנופח, ובפרט אם מדובר בנזילה במקום נסתר שעובר זמן רב עד שכלל מבחינים בקיומה או בנזילה משמעותית שמטופלת באיחור (ועם מחירי המים בימינו, כל עיכוב עולה לנו ביוקר). שנית, היא עלולה לגרום נזק של ממש לקירות ולרצפות וכן לרכוש אחר בבית, ובנוסף נזילה שאינה מאותרת ומטופלת מיידית תוביל להיווצרות עובש, שזה מכבר הוכח כי אינו רק מפגע אסתטי אלא סכנה בריאותית של ממש – עובש, חשוב לדעת, הוא אחד הגורמים המסרטנים ביותר שיש!

כל אלה מדגישים את החשיבות הרבה שבהזעקת אינסטלטור האמון על איתור נזילות. מומלץ להעדיף לא רק מי שבאמתחתו ניסיון רב באיתור נזילות בצנרת וציוד משוכלל המאפשר איתור נזילות בקירות ללא נזק ובלגאן אלא גם איש מקצוע אמין המקפיד להגיע בזמן – שכן, כאמור, כל עיכוב קטן עלול לגרום נזק גדול ובלתי הפיך.

בחלק מהמקרים איתור נזילות מים לא דורש מאמץ רב מדי שכן מקור הבעיה גלוי, אולם ישנם גם מקרים סבוכים שבהם איתור נזילה עלול לארוך זמן רב ולחייב שימוש בציוד מתקדם, דבר שמייקר כמובן את עלות האיתור. כך או כך, איתור נזילות בקירות, ברצפות או בכל מקום אחר הוא רק השלב הראשון כמובן בטיפול בתקלה, שכן לאחר מציאת המקור לבעיה יש לפתור אותה.

על מנת שההפרעה לשגרת חייכם תהיה מינימלית, חשוב לבחור אינסטלטור המקפיד על ביצוע עבודה נקייה, עם מינימום לכלכוך ובלגאן, וכן מצליח לעבוד ביסודיות ובמהירות גם יחד.

 

איתור נזילות במצלמה תרמית – ללא נזק לקירות!

 

שרברבים אולי לא מזוהים עם טכנולוגיה, קידמה והיי-טק אבל גם בתחום זה ישנם שכלולים לא מעטים ובפרט ציוד מתקדם לאיתור נזילות.

נזילת מים היא תמיד עסק ביש, וכשמקור הנזילה אינו גלוי אלא נמצא אי שם בתוך הקירות, הבעיה קשה שבעתיים. בעבר לא היה מנוס מלקדוח חורים בקירות או אפילו לפרק חלקים שלמים רק כדי למצוא את המקום ממנו נוזלים המים, אבל בימינו – הודות לציוד מתקדם – ניתן ליהנות מאיתור נזילות בקירות ללא שבירתם וללא לכלוך או נזק כלשהו.

הציוד הוא מצלמה תרמית, כלומר מצלמה המבוססת על זיהוי קרניים אינפרא-אדומות. קרניים אלה, שכמובן לא ניתן לראותן, מוקרנות מכל עצם בכמות שונה בהתאם לאופי אותו עצם. מצלמה תרמית מזהה את כמות הקרינה הנפלטת בכל נקודה, מתרגמת אותה לטמפרטורה ומציגה דימוי חזותי קל להבנה של אותה טמפרטורה.

כך אנחנו, או ליתר דיוק האינסטלטור המפעיל את המצלמה התרמית, יכול לראות בדיוק איפה אצור חום רב יותר (שבא לידי ביטוי בצבעים כמו צהוב, אדום וכו’) ואיפה הטמפרטורה נמוכה (שמסומלת בגוונים ירוקים וכחולים) – ובאמצעות זיהוי הטמפרטורה בכל נקודה ונקודה לאתר את המקום המדויק שממנו מתחילה הנזילה.

בנוסף מאפשרת מצלמה תרמית גם לאבחן כשלים מבחינת בידוד, הן חיצוני והן פנימי – כשלים המובילים לחדירת מים למקומות לא רצויים ועלולים לגרום גם הם להיווצרות עובש מסוכן.

על מנת ליהנות מיתרונות השימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות בצנרת או ליקויים אחרים – ובראשם החיסכון הניכר בעלות התיקון לאור הידיעה הוודאית מהו מקור התקלה ומיקומה המדויק – חשוב כמובן לבחור באינסטלטור שלא רק מאובזר בציוד המשוכלל אלא גם בעל ניסיון רב בשימוש ובו בפענוח הממצאים המושגים באמצעותו.