איך מחליפים ברז בבית?

 

הברז דולף? רוצים להתחדש עם ברז מעוצב יותר? יש לכם זמן וחשק לעשות את זה לבד – אז קבלו את המדריך המלא להחלפת ברז, כולל כל הטיפים והעצות שחשוב שתכירו – איך להחליף ברז בבית בשיטת עשה זאת בעצמך?

 

מה צריך?

 

ברז חדש להחלפה

מפתח שוודי שמתאים לאומים המצורפים לברז החדש, ומפתח שוודי שמתאים לאומי הברז הישן

מפתח צינורות

פלס

סרט טפלון (לאטימה)

 

מתחילים!

 

בשלב הראשון, סוגרים את כל הברזים המובילים מים חמים וקרים אל הבית. לאחר סגירת הברזים, יש להפעיל את הברז המוחלף עד לריקון מלא של הצנרת הביתית (עד שלא זורמים יותר מים עם פתיחת הברז – לא קרים ולא חמים).

בשלב השני, מפרקים את הברז הקיים, בדרך כלל באמצעות שחרור האומים המחברים את הברז אל הקיר או הכיור. אם האומים לא משתחררים בקלות, נסו להשתמש בספריי שנקרא “זזקל” על פי הוראות היצרן.

פרקו את חלקי הברז המחוברים אל הקיר וודאו כי הצנרת המובילה אל הברז נקיה מלכלוכים או חלודה (אם כבר אתם שם).

בשלב השני מחברים את הברז החדש. קטרי המחברים והחיבורים לקיר בכל הברזים הם סטנדרטיים, במרחק 15 ס"מ זה מזה. יש להכניס את את המחברים החיצוניים (האקסצנטרים) של הברז החדש אל השקעים ששימשו את הברז הקודם. על מנת להגן על מקום החיבור הרגיש מפני דליפות, יש למתוח מסביב למחברים סרט טפלון שיאפשר חיבור הדוק ויפחית סיכוי לטפטופים.

לאחר שהמחברים החיצוניים מהודקים היטב, ניתן להתקין את הברז החדש ולוודא באמצעות פלס שההתקנה ישרה. לאחר מכן, ניתן להמשיך ולהתקין את האביזרים, הידיות והתוספות שהגיעו עם הברז. חשוב להתקין היטב את שתי הגומיות והאטמים במיקומים המתאימים (ולחזק באמצעות מפתח צינורות) על מנת למנוע נזילות מהברז החדש.

לאחר תום ההתקנה, אפשר לפתוח את הברזים הראשיים (השיברים) של הבית (חמים וקרים) ולגשת אל הברז לבדיקת פעולתו. לאחר מספר שניות, יחלו מים לזרום דרך הברז החדש. אם ישנן נזילות, הן עשויות לנבוע ממיקום לא נכון של הגומיות והאטמים בשלב העבודה האחרון, וכדאי לפרק ולוודא מיקום מדויק עבורן.