הדבקת טפטים על קיר – המדריך השלם

 

פעם, בשנות השישים, טפט היה MUST בכל בית, וכולנו גדלנו עם טפטים בבית הסבתא, מה שיצר להם איזו מין הילה מיושנן והפך אותם “פאסה” לעשור בערך. אבל בשנים האחרונות, הטפטים חוזרים ובגדול, עם עיצובים משגעים, ים של צבע וטקסטורות. קל להדביק (וגם להסיר, כשצריך), לא יקר, ומשנה את האווירה בכל חדר. איך מדביקים טפט? כל השלבים והטיפים – במאמר שלפניכם.

 

מה צריך?

 

טפט נבחר בגודל מתאים

דבק טפטים

כלי חיתוך (כמו סכין יפנית) וסרגל מתכת

מגב ביתי או רולר של צבע

סולם – אם צריך

לפני רכישת הטפט – חשוב למדוד ישר, ובאופן מדוייק, את הגודל הנדרש עבור הטפט, עם או בלי פאנלים (לפי החלטתכם).

 

מתחילים…

 

בשלב הראשון נכין את הקיר – נפנה ממנו רהיטים, נעבור עליו עם סמרטוט יבש או לח לניקוי כל לכלוך, אבק או אחרים שנדבקו עליו. אם יש קילופי טיח על הקיר – כדאי לגרד אותם על מנת לקבל תוצאה סופית חלקה ומושלמת.

אם הקיר המיועד סובל מעובש או רטיבות – לא מומלץ להדביק עליו טפט. בחרו קיר אחר או טפלו בקיר ובמקור הנזילה לפני שתקשטו את הקיר.

אם הקיר המיועד הוא גבשושי – נמליץ לכם ליישר אותו באמצעות גירוד ושיוף הגבשושיות או מילוי אזורים קעורים.

בשלב השני, נכין את הדבק. דבק טפטים מגיע בדרך כלל בצורת אבקה ועל המיכל יהיו הוראות מפורטות בנוגע למהילתו במים לפני השימוש. עקבו אחר ההוראות המפורטות על האריזה וערבבו את העיסה המתקבלת עד לקבלת מרקם אחיד.

השלב השלישי הוא שלב ההדבקה עצמה. התחילו במריחת דבק הטפטים בחלקו העליון של הקיר. מקמו את קצה הטפט לאורך סף הקיר העליון והחליקו אותו כלפי מטה. הקפידו להדק את הטפט היטב אל הקיר והשתדלו להמנע מלכידת בועיות אוויר בין הטפט לקיר, על ידי החלקה מיומנת של הטפט אל הקיר מלמעלה למטה.

השלב הרביעי הוא הברשת הטפט לאחר סיום ההדבקה שלו. בשלב זה, אנחנו רוצים להיטיב את אחיזת הטפט בקיר ו"להיפטר" מהבועיות שכן נוצרו. לשם כך, נעבור על הטפט עם או עם מגב, ונדחק בועיות אוויר אל קצות הטפט. בועיות עקשניות, ניתן לפוצץ בעזרת מחט ואז להחליק.