הקמת בריכת נוי



בריכת נוי היא תוספת נאה לגינה, במיוחד כאשר יש בה מפל קטן במשמיע קול פכפוך מים נעים. ניתן להזמין בריכות נוי מן המוכן שיש צורך רק להכין עבורם מקום, להציבם בו ולדאוג לצמחיה ואבנים דקורטיביות סביב. ניתן גם להתקין בריכת נוי בעצמינו, מעט על איך עושים זאת בפסקאות הבאות.

הכנת הבריכה עצמה


על מנת להקים בריכת נוי הדבר הראשון שצריך הוא את הבריכה עצמה, דהיינו אזור שיוכל להכיל כמות מים של לפחות 120 ליטרים מבלי שאלה יחלחלו את האדמה. בריכה כזו ניתן לייצר באמצעות חפירת בור וכיסוי כל דופנותיו ביריעת ייעודית (יריעה פלסטית המשמשת גם בייצור בריכות גדולות בהרבה, בריכות דגים למשל) או יציקה של בטון או בתוך מיכל בגודל וצורה הולמים (ניתן אפילו להשתמש באמבטיה ישנה).

זרימת מים וסינון


לאחר שיש לנו את הבריכה עצמה הכרחי לדאוג לסירקולציה של מים, תוך שהם עוברים סינון בדרכם חזרה אל הבריכה. ניתן לרכוש מגוון משאבות ומסננים, ברוב המקרים תהיה זו משאבה טבולה המזרימה מים דרך מתקן סינון המכיל שכבות של  חומר דמוי צמר ומני אבנים. במסננים המשוכללים יותר (והיקרים יותר) תהיה גם תאורה אולטרה סגולה המיועדת לסילוק ירוקת ומני בקטריות מזיקות.

ניתן ליצור מסנן מאולתר בתוך דלי גדול, את המים אל המסנן נזרים ממשאבה טבולה, הדלי יכיל אבני טוף בגדלים הולכים וקטנים כשמעליהם אותו חומר צמרי המשמש גם במסנני מים של אקווריומים ביתיים.

מפל מים


אם כבר יש זרימת מים מדוע לא לנצלה לצורך יצרית מפל מים קטן ונאה משלנו. כל שצריך הוא מעט יצירתיות כך שזרם המים החוזרים לבריכה לא ישוחררו אליה מתחת לפני המים או מצינור המגיע עד אליהם אלא מתוך אבן/כד מהם יזרמו וישפכו אל הבריכה.

דגים וצמחי מים


אם אתם מוסיפים דגים לבריכת הנוי שלכם קחו בחשבון שחתולים עלולים לנסות לצוד אותם, פריסת רשת מתחת לפני המים (כך שלא תיראה) סביב דופן הבריכה (בולטת כ15 סמ’ מן הדופן) תספיק כדי למנוע מהם לבצע את זממם. צמחי מים יוסיפו נופך לבריכה וגם יסייעו בשמירת המים צלולים ובלעי רמת חמצן מספקת עבור הדגים.