ריפוד מחדש של כיסאות

כיסאות איכותיים עשויים להחזיק מעמד שנים רבות, לעיתים קרובות (כפי שקורה עם רהיטים רבים) הם יאריכו ימים יותר מאיתנו. אולם כמו מרבית הרהיטים יהיה צורך לטפל בהם, כך למשל הם אולי יצטרכו ליטוש ויישום גימור לכה מחדש או שנצטרך לרפדם מחדש כאשר הריפוד הישן יהפוך בלוי או מלוכלך מדי. ישנם כיסאות שניתן בהחלט לחדש את ריפודם בעצמינו (להימנע מלמסור אותם לרפד מקצועי), מעט על כך במאמר זה.

פירוק מושב הכיסא

כדי לרפד מחדש כיסא אין מנוס מלהסיר את המושב ממנו. היפכו את הכיסא ומצאו כיצד מקובע המושב למקומו. בדרך כלל יהיה מדובר בכמה ברגים שיש צורך לפרקם, לעיתים הברגים יהיו חבויים ותידרשו למעט תושייה ועקשנות כדי לאתרם. לאחר פירוק הברגים המקבעים את המושב למקומו ניתן יהיה להסירו ללא קושי אלא אם הוא גם הודבק, במקרים כאלה (הנדירים למדי) ניתן להיעזר במברג שטוח גדול כדי להפריד את המושב ממקומו.

אין צורך להסיר ריפוד ישן

בדרך כלל אין צורך להסיר ריפוד ישן כדי לחדש ריפוד של כיסא. ניתן בהחלט לפרוש את הריפוד החדש מעל הישן, יתכן אפילו שכך יתקבל כיסא בעל ריפוד נוח יותר (רך ועבה יותר) שנעים עוד יותר לשבת עליו.
במקרים בהם רוצים בכל זאת להסיר את הריפוד הישן ניתן פשוט לחתוך באמצעות סכין יפני טוב סביב שפת הריפוד המחוברת (בדרך כלל באמצעות סיכות או מסמרונים) אל מסגרת מושב הכיסא (באזור התחתון של המושב כמובן).

פרישת ריפוד חדש

שימו לב שאתם בוחרים בד מתאים לשמש ריפוד לכיסא. חשוב שיהיה זה בד עבה יחסית ועמיד, כמו כן רצוי שיהיה זה בד שלא נוטה לספוג לכלוך ושקל לנקותו.
יש לגזור מן הבד מרובע המתאים למידות מושב הכיסא תוך שמוודאים שנותר מספיק עודף כך שניתן יהיה לקפל את הריפוד החדש לכל אורך שפתותיו אל מתחת למושב הכיסא.
כל שנותר עתה הוא למתוח את הריפוד החדש על המושב, לקפל מטה צלע אחת ולהדק אותה למקומה באמצעות אקדח סיכות. לאחר שקיבענו צלע ראשונה נמתח את זו שמולה ונקבע אותה, לבסוף נעבור לשתי הצלעות הנותרות. חשוב למתוח היטב את הריפוד החדש ולבצע את הקיפולים תוך שלא יוצרים קפלים בפינות.