מברגה בוש

 

מברגה היא כלי עבודה בסיסי, כזה שנמצא בכמעט כל ארגז כלים (ואם הוא חסר, כדאי להוסיפו). מברגה בוש היא אחת המברגות הטובות ביותר שיש.

 

בושאמינות, עיצוב, בטיחות

 

בוש הוא אחד התאגידים הבולטים בעולם, בתחומים רבים – כך במוצרי חשמל למטבח (מיקסרים, תנורים ומקררים), כך במוצרי חשמל לבית (מכונות כביסה, מייבשים וכו’) וכך בכל הקשור לכלי עבודה (אגב, בשנת 1993 רכשה בוש את דרמל, החברה האמריקאית שמפורסמת בעיקר בזכות ייצור המולטיטול).

ההצלחה המרשימה של בוש בכל התחומים הנ"ל נובעת משילוב שלושה מרכיבים: אמינות גבוהה – כל מוצרי החברה עוברים בדיקות איכות קפדניות ועל כן נהנים מאמינות גבוהה; עיצוב ידידותי ומרשים גם יחד; ובטיחות חסרת פשרות.

ההשקעה הרבה של בוש במחקר ופיתוח באה לידי ביטוי גם בתחום המברגות, ועל כן מברגה בוש נחשבת למומלצת במיוחד.

 

איך לבחור מברגה?

 

בין אם החלטתם לרכוש מברגה בוש ובין אם בחרתם מברגה אחרת (למשל, מברגה מקיטה), ישנם מספר פרמטרים אותם כדאי לבחון על מנת להגיע לכלי העבודה המתאים ביותר לצרכים שלכם, וכזה שישתלב היטב בארגז הכלים שלכם.

* אקדח או מברגון – פרמטר אחד הוא צורת המברגה, כשהאופציה המומלצת ביותר היא אקדח (נקראת גם מברגת T). אופציה נוספת היא מברגון, אולם מאחר שהשימוש בו מוגבל יחסית וממילא הפרש המחירים אינו דרמטי, הרי שכדאי לבחור מברגה בצורת אקדח שנהנית מביצועים חזקים ורבגוניים.

* נעילה – מנגנון מיוחד שנועל את הראש של המברגה, ובכך מקל על ההחדרה הראשונית של הבורג ועל ההידוק הסופי. זוהי אופציה שאינה קיימת בכל מברגה, והיא אינה חובה אבל בהחלט מדובר בצ’ופר מוצלח.

* נוחות השימוש – לכל אדם הרגלי עבודה אחרים עם מברגות, ועל כן חשוב לבדוק שהמברגה הספציפית שתצטרפו לארגז הכלים שלכם היא כזו שנוח לכם לעבוד איתה, גם לפרקי זמן ממושכים יחסית. מבחינה זו גם למשקל המברגה חשיבות.

* סוללה ומטען – הדגמים הנטענים מגיעים עם סוללת ליתיום, ניקל מטאל או ניקל קדמיום. כדאי לוודא כי הסוללה מסוגלת לעבוד פרקי זמן משמעותיים ברציפות, כך שתוכלו לבצע את כל המלאכות הנדרשות בעזרתה, ואם אתם צופים כי תעשו בה שימוש מרובה, כדאי גם להשקיע במטען מהיר יחסית. מבין סוגי הסוללות כדאי לתת עדיפות לליתיום שנהנית מיתרונות רבים.

* עוצמה – עוצמת הדגמים השונים של המברגות נמדדת בוולטים, והיא נעה בין 2.4V ל- 18V. מברגות לשימוש ממוצע יזדקקו ל- 7.2V ואם אתם מעריכים כי תעשו בה שימוש נרחב, כדאי לרכוש מברגה בעלת עוצמה גבוהה אף יותר.

* מהירות – בין 200 סיבובים לדקה ל- 800. ברוב המקרים גם מברגות “צנועות” המגיעות ל- 500 ואפילו 400 סל"ד בהחלט יספקו את הסחורה. כדאי לבחור דגמים שבהם ניתן לברור בין מספר מהירויות.

* קוטר הברגה מקסימלי – כמו לגבי המהירות והעוצמה, ככל שאתם מתעתדים לעשות שימוש נרחב יותר במברגה, כך חשוב יותר קוטר הברגה מקסימלי גדול. ההמלצה היא להעדיף קוטר של 10 מ"מ.

* מברגה שהיא גם מקדחה – כלי עבודה רב תכליתי, שמשדרג כל ארגז כלים. מצד שני, מדובר באופציה יקרה יחסית כך שבהחלט ניתן “להסתפק” במברגה בלבד, ובפרט אם היא איכותית.

 

מברגה בושכל האפשרויות

 

כיאה לחברה גדולה ומובילה, מציעה בוש מבחר רחב של דגמים.

כך, למשל, מבחינת עוצמת המברגות ישנם דגמים של 3.6V ודגמים של 18V, ישנם דגמים נטענים מכל הסוגים, מברגות שהן גם מקדחות, מברגות לשימוש פשוט ומברגות למקצוענים, ועוד ועוד אפשרויות כך שכל מי שרוצה לרכוש מברגה ימצא אופציה אופטימלית ביחס לצרכים שלו.