מהו דרמל ?

דרמל היא חברה אמריקאית רבת מוניטין בתחום כלי העבודה, ולמעשה שמה כבר הפך שם נרדף לכלי רב שימושי המאפשר לנו לבצע כמעט כל פעולה שנרצה, כולל פעולות עדינות במיוחד המחייבות דיוק.

חברת דרמלכלים שימושיים מאז 1932

חברת dremel נוסדה בשנת 1932 בוויסקונסין, ארצות הברית. מייסד החברה, אלברט דרמל (שכפי שניתן להבין, החברה נקראת על שמו), היה יצרן כלי עבודה מומחה שהשכיל להוביל את החברה להתפתחות מתמדת עד שבשנת 1993 היא נרכשה על ידי התאגיד הבינלאומי הענק בוש (וכל מי שמכיר את המוצרים שלו דוגמת מקדחה בוש או מברגה בוש מן הסתם מבין כי רכישה זו מהווה עדות מהימנה במיוחד לגבי האיכות של דרמל).

במיוחד ידועה החברה בזכות הכלים הרב שימושיים, כלומר כלים בעלי ראשים מסתובבים (במהירות גבוהה למדי, בין 3000 ל- 37000 סיבובים לדקה, בהתאם לדגם הספציפי) שמאפשרים כאמור ביצוע עבודות מכל הסוגים – שיוף, השחזה, חריטה, חיתוך, ליטוש, גילוף ועוד ועוד.

היתרונות של המולטיטול

הדגמים השונים של הכלי הרב שימושי של dremel, כלומר ה- multitool, מציעים לכל מי שהשכיל לרכוש אותם יתרונות רבים, ועל כן אין זה פלא שהם מהווים חלק בלתי נפרד מארגזי כלים רבים.

למעשה, כל מי שמבצע עבודות כאלה או אחרות בבית, או לחילופין עבודות אמנות שונות, פשוט חייב דרמל ובעצם ארגז כלים ללא כלי עבודה זה אינו שלם.

היתרונות המרכזיים הם:        

* בעזרת כלי אחד ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות (כאמור, גילוף בעץ, השחזה של סכינים, חריטה, ניקוי ופוליש, שיוף, חריצה ועוד).

* מכשיר פשוט וידידותי למשתמש, בין אם מדובר במי שמרבה לבצע עבודות, שיפוצים ותיקונים בבית ובין אם מי שמגדיר עצמו כ"בעל ידיים שמאליות" (גם הוא יגלה עד כמה קל לבצע מלאכות שונות בעזרת המולטיטול).

* התאמה מלאה לצרכים הספציפיים של כל משתמש – כל מי שבבעלותו אחד מהדגמים של המולטיטול יכול לבחור אילו ראשים לרכוש בהתאם לצרכים הספציפיים שלו. בנוסף ישנה אופציה לרכוש סטים שונים של ראשים, במחיר משתלם במיוחד.

* בטיחותי לחלוטין.

* עמיד לאורך זמן.

הנחיות בטיחות

הכלים השונים הנמצאים בארגז הכלים שלנו, כל ארגז כלים שהוא, מביאים תועלת רבה אבל עלולים גם להיות מסוכנים אם משתמשים בהם שלא על פי הנחיות הבטיחות.

כשמדובר במולטיטול, יש להקפיד על ההנחיות הבאות:

* כשמחליפים ראש חובה לוודא שהמולטיטול אינו מחובר לחשמל.

* בכל אחד מסוגי העבודות שמבצעים עם המולטיטול חובה להצטייד בכפפות, משקפי מגן, אטמי אוזניים ונשמית.

* חשוב מאוד להתאים את מהירות המולטיטול לאופי העבודה אותה מבצעים ולחומר שעובדים איתו, וזאת בהתם להנחיות היצרן.

* לכל ראש מתאימה תפסנית אחרת, בהתאם לקוטר הראש, וחשוב להתקין את התפסנית המתאימה כך שניתן יהיה להרכיב עליה את הראש הנחוץ.

הנחיה נוספת היא לבדוק לאחר 50 שעות שימוש במולטיטול את מצב הפחמים, ואם הם קצרים משלושה מ"מ, להחליפם בפחמים חדשים, כשלפני ההחלפה יש לוודא כמובן כי הכלי אינו מחובר לחשמל.

על מנת להחליף את הפחמים פותחים את המכסים הנמצאים קרוב לבסיס (שניים במספר, בעלי חריצים ישרים) וזאת על ידי סיבובם נגד כיוון השעון. בשלב השני שולפים החוצה בעדינות את הקפיץ שמתגלה – הפחם מחובר לקצה של הקפיץ, כך שכל מה שנותר לעשות הוא לשלוף את הפחם הישן, להתקין במקומו את הפחם החדש, לכווץ חזרה את הקפיץ בתוך המכשיר ולהחזיר את המכסה למקומו. לאחר שמחליפים באופן דומה גם את הפחם השני יש להפעיל את הכלי במשך 5 דקות ללא עומס.