מכסחת דשא

אחד החלומות המשותפים לבני אדם רבים הוא החלום על בית עם גינה קטנה (או גדולה…). בין אם מדובר בבית במרחב הכפרי, למשל באחת ההרחבות של הקיבוצים או המושבים, ובין אם מדובר בדירת גן בלב מרחב אורבני, התמונה הפסטורלית של ילדים מתרוצצים על הדשא ומשמיעים קולות צהלה בהחלט עושה לנו טוב על הלב. אבל כדי שכך יהיה, חשוב כמובן לטפח את הדשא ובפרט לרכוש מכסחת דשא על מנת שהוא לא יצמח בצורה פראית יתר על המידה.


ולא רק לבעלי גינה פרטית – גם בבתים משותפים רבים ישנה מדשאה נאה, ובלא מעט מקרים השכנים מגלים שהרבה יותר משתלם, והרבה יותר כיף, לכסח את הדשא בכוחות עצמם ועם מכסחה איכותית במקום להזעיק גנן.


המותגים המובילים בתחום מכסחות הדשא


החברה המובילה בכל הקשור לייצור מכסחות דשא היא בוש, אחד התאגידים המובילים בתחומים רבים ובהם מוצרי חשמל למטבח, מוצרי חשמל ביתיים, כלי עבודה (ולא בכדי בכל ארגז כלים ניתן למצוא את תוצרתה, למשל מברגה בוש או מקדחה בוש) ועוד. גם Black & Decker מציעה מספר דגמים מוצלחים מאוד של מכסחות דשא.


בתחום המכסחות המקצועיות, כלומר אלה שבהן משתמשים אנשים שכיסוח דשא הוא פרנסתם, ניתן לציין את חברת LAWNMASTER (כדאי להדגיש שמדובר במכשירים יקרים, שמן הסתם מי שרוצה לכסח אחת לזמן מה את המדשאה הקטנה שלו אינו זקוק להם כמובן).

איך לבחור מכסחת דשא?


על מנת לבחור מכסחת דשא שתתאים באופן האופטימלי לצרכים שלכם יש לבחון את הפרמטרים הבאים:

* חשמל או בנזין – מכסחות הדשא השונות נחלקות לכאלה הפועלות על בסיס בנזין ולכאלה המופעלות בעזרת מנוע חשמלי. מכסחה שמונעת באמצעות חשמל זקוקה באופן טבעי לחיבור לשקע חשמלי, ואמנם היא מצוידת מן הסתם בכבל ארוך אולם גם כך הדבר מהווה מגבלה, מה גם שחשוב להיות זהירים במיוחד כדי לוודא שלא עולים עם המכסחה על הכבל עצמו. בנוסף דגמים חשמליים הם לרוב בעלי עוצמה פחותה מזו של הדגמים המכאניים המונעים בעזרת בנזין, כך שהשימוש העיקרי במכסחת דשא חשמלית הוא למדשאות קטנות עד בינוניות.
מכסחות מכאניות שפועלות בעזרת מנוע בנזין הן יקרות יותר וגם רועשות יותר. בנוסף, צריך כמובן לדאוג לאספקת בנזין וכן הן פולטות עשן ובחלק מהמקרים התנעתן מסובכת יותר. מומלץ לבחור בדגמים אלו רק אם באמת יש צורך במכסחה חזקה.


* הספק – ככל שהגינה גדולה יותר כך באופן טבעי תזדקקו למכסחת בעלת הספק גבוה יותר. מנועים חשמליים של כ- 1200 וואט ומנועי בנזין של 4 ואפילו 5 כוחות סוס יספיקו לגינה בינונית, ואילו גינה גדולה כבר מחייבת כוחות סוס רבים יותר. רוב היצרנים מציינים לא רק את ההספק אלא גם את שטח הכיסוי של המכסחת, כך שתוכלו להעריך איזה דגם מתאים לגינה שלכם, אבל כדאי לקחת בחשבון שלא רק השטח משפיע על ההספק הנדרש אלא גם המאמץ לכל מ"ר (למשל, כשיש דשא קשה או צפוף, צריך מכסחה בעלת כוח רב יותר).

* דרגות כיסוח – לסוגים שונים של דשא מתאים אורך אחר, ובנוסף ישנם הבדלים בין עונות השנה השונות, כך שמומלץ להעדיף מכסחות בעלות דרגות כיסוח שונות, שהמקסימלית ביניהן היא 6 ס"מ, ובמקרים מסוימים אפילו יותר.

* מספר הלהבים – מכסחת דשא בעלת 4 להבים עדיפה על כזו בעלת 2 להבים, בעיקר כשמדובר בכלי עבודה שיוטל עליו עומס רב, וזאת מכיוון שהלהבים הנוספים עוזרים לשמור על המנוע.