מה צריך לדעת לפני שקודחים בקיר?

זה אולי נשמע פשוט, אבל קידוח בקיר דורש מיומנות וידע

שאולי חשוב להסביר אותו. זה תלוי בסוג הקיר,

בסיבה לביצוע הקידוח, ועוד.

הנה מדריך למתחילים על ביצוע קידוח מושלם, בכל קיר.

מה נצטרך?

נצטרך מקדחה טובה, עם מקדח מתאים. הנה סקירה קצרה על סוגי מקדחים: מקדחים לעץ מסתיימים בצורה שמזכירה כתר. מקדחים לברזל מסתיימים בצורה שטוחה. ישנם מקדחים ייעודיים לחומרים שונים, כמו קרמיקה, גרניט פורצלן, ואחרים, ויש מקדחים המיועדים לבטון – הם נקראים מקדחי VIDIA, וכאלה אתם צריכים. אורך ועובי המקדח צריכים להתאים למימדי החור המתוכנן. ככל שהחפץ שאתם מבקשים לתלות יהיה כברד יותר – תרצו להשתמש בבורג עבה וחזק יותר על מנת להחזיק אותו, ולכן החור שתקדחו יצטרך להיות עבה ועמוק יותר – תצטרכו מקדח ודיבל גדולים יחסית.

אם הקידוח מיועד לתליית חפץ על הקיר, נצטרך דיבל עבור כל קידוח – זהו ה"כיס" שייכנס לקיר ושעל דפנותיו הברגה. אליו נבריג פנימה את הבורג שעליו בסופו של דבר נתלה את החפץ. הדיבל צריך להיות במידה המתאימה למקדח הנבחר.

אם החפץ שלנו רחב, נצטרך כנראה יותר מקידוח אחד. אם נרצה לתלות את החפץ מעל שני בסיסים או יותר – חשוב שנוודא שאנחנו קודחים ישר. לשם כך, נצטרך עיפרון, סרגל או מטר, ופלס.

יוצאים לדרך…

ראשית חוכמה, חשוב לסמן בעזרת עיפרון בדיוק איפה אתם הולכים לקדוח. אם אתם מתכוונים לתלות משהו על הקיר, החזיקו אותו במיקום המיועד ובקשו ממישהו שיתקן את העימוד, או בקשו ממישהו שיחזיק עבורכם את החפץ והתבוננו במיקום. וודאו שאתם בטוחים, וסמנו נקודות או איקסים במיקומי הקידום המיועדים. חשוב מאוד לבדוק בעזרת פלס ששני קידוחים או יותר הם ישרים ביחס לריצפה.

הרכיבו את המקדח

פיתחו את סגר המקדחה והכניסו פנימה את המקדח שבחרתם. סיגרו את הסגר וודאו שהמקדח מחובר היטב.

קודחים

עימדו בעמידה יציבה (רצוי לנעול נעלי עבודה סגורות ונוחות) והחזיקו את המקדחה במרחק סביר מגופכם במצב מאוזן ובתשעים מעלות לגוף. אחזו במקדחה עם שתי הידיים. הקפידו להחזיק את המקדחה כשהיא בדיוק ניצבת לקיר ולא להטות אותה במהלך העבודה – ההטייה עלולה לשבור את המקדח, לגרום לקדח לצאת מעוות ולא ישר, ולהזיק למקדחה עצמה.

בשעה שאתם מבצעים את הקידוח, אפשרו למקדחה עצמה לקבוע את קצב ההתקדמות ואל תפעילו כוח על המקדחה.

עוד טיפים לקידוח מושלם

אם תכניסו ותוציאו את המקדחה מהחור בזמן הקידוח – הדבר ירחיב את החור שעשיתם. קחו את זה בחשבון.

אם אתם מתכננים לקדוח הרבה או לקדוח בחומרים קשים – שיקלו לרכוש פטישון במקום מקדחה – מדובר בכלי עוצמתי יותר באותו סדר גודל של מחירים.

אם אתם קודחים בגובה של יותר מזה שאתם מגיעים אליו כאשר הידיים בזווית של תשעים מעלות ביחס לגוף – לא תצליחו לקדוח ישר בלי לעמוד על שרפרף או סולם.

 

__________________________________________________________ 

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות 

 

04/09/2014

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

כך תמצאו את המברגה 
המושלמת עבורכם

מדריך לקניית מכסחת הדשא 
הטובה ביותר לקיץ

כיצד לחתוך עץ 

באמצעות כלים שונים

 

 

 

כללי בטיחות בעת שימוש 

בכלי עבודה חשמליים