הכנת ספסל זולה בשיטת עשה זאת בעצמך

החצר נעימה וירוקה, ואין כמו לשתות את הקפה של הבוקר

לציוץ הציפורים או לנוח לפנות ערב בין עצי הפרי בגינה שלכם…

אבל… אין איפה לשבת? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

לפניכם – מדריך מקוצר לבניית ספסל זול פשוט.

מה תצטרכו?

עבור הספסל עצמו תצטרכו:

לוח עץ שיתאים עבור מושב, הוא יכול להיות לוח אחד, מספר לוחות המחוברים לאורך (פחות יציב וחזק) או מספר לוחות קטנים המחוברים לרוחב.

לוח עץ שיתאים עבור המשענת – על המשענת יופעל פחות לחץ ביחס למושב. חשוב שהגדלים יתאימו לגודל המושב.

ולוחות עץ שיתאימו עבור רגליים – ניתן לייצר רגליים מארבע קוביות עץ או משני פסים של עץ לרוחב הספסל. העיקר, שגובהן יהיה זהה.

 

כלי עבודה שנצטרך:

מסור עגול

מקדחה

מברגה

כחמישים ברגי סגר שיתאימו לעץ שבחרתם ולעוביו.

 

שלבי העבודה וטיפים

טרם העבודה, חשוב לשייף היטב את כל הלוחות המוכנים, על מנת לקבל ספסל איכותי וגם נוח. נעבור שוב על השיוף לאחר תום ההרכבה וטרם הצביעה.

את חלקי הספסל השונים (בעיקר המושב והמשענת) ניתן להרכיב מלוח עץ אחד או ממספר לוחות עץ. זהו השלב להרכיב את שני הלוחות אם יש צורך.

הכנת רגלי הספסל – ניתן לנסר את הרגליים בשיפוע, על מנת שהספסל כולו יאפשר מצב חצי ישיבה וחצי שכיבה של הישענות אחורה. בחלק הגבוה, הרגליים יהיו בגובה של כ – 20 ס"מ. החלק הנמוך יכול להיות נמוך בכחמישה ס"מ ליצירת זווית ישיבה נוחה.

לאחר שהרגליים מוכנות, יש לחבר אותם למשטח הישיבה. וודאו שמשטח הישיבה רחב מספיק לישיבה נוחה, מתאים לכם באורכו (ספסל ליחיד? לזוג? בספסל לשלושה נמליץ להוסיף רגל תומכת ממרכז הספסל לחיזוק נוסף), ושזווית הישיבה נוחה ומתאימה לכם.

את משענת הספסל ניתן לחבר ישירות אל העץ, או שניתן לחבר אותה באמצעות צירי 4 " T, כך שניתן יהיה לקפל את המשענת לאיחסון קל יותר, למשל בימות החורף.

ניתן לחבר גם ידיות או משענות צד לספסל, והן יכולות להיות דקורטיביות (למשל, מענפים עגולים).

 

לאחר תום העבודה, רצוי לשייף את הספסל ולוודא כי אין זיזים או אזורים מחוספסים בו.

צביעת הספסל תיעשה על פי מיקומו – אם הוא מיועד לעמידה בחוץ בכל מזג אוויר, חשוב לצבוע אותו בצבעים שיגנו עליו תנאי מזג האוויר. גם שיכבת לכה אחת יכולה “לעשות את העבודה” – חשוב לבחור חומרי צביעה איכותיים ומתאימים. וכלו להשתמש בלכה מגוונת או בצבעי עץ על מנת לקבל מראה מרוחק ממראה העץ הטבעי.

כשהספסל גמור, אפשר (וכדאי…) לרפד אותו בכריות לנוחות יתרה של השימוש בו. אם אתם מתכוונים לרפד את הספסל שלכם, כדאי שתתכננו את המושב קצת יותר עמוק כדי שיהיה מספיק מקום גם לרוחב הכרית וגם לאדם היושב…

 

 כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


03/09/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

המדריך לבניית
נדנדת גינה מעץ

מילון מונחים
לעבודות בעץ

איך לבנות
מדף מרחף

עיצובים מדהימים
של מדרגות עץ