על מברגות, מקדחות נטענות ומה שביניהם (חלק ב’)  

 

כך תבחרו את המברגה המושלמת עבורכם


לאחר שהכרתם את המברגה, על השימושים שנועדו לה והנתונים המתארים את ביצועיה, אתם מוכנים להתחיל את החיפוש אחר המברגה שלכם.

אספנו עבורכם עצות שבכוחם להקל עליכם את החיפוש ולהבטיח שבסופו אכן תרכשו מברגה שתשרת אתכם נאמנה לאורך זמן.

 

הגדירו את צרכיכם

השלב הראשון בדרך אל המברגה המתאימה לכם הוא בירור, ביניכם לבין עצמכם, מה מאפייני השימוש שתעשו בה. כך למשל ייתכן שאתם מצטיידים לקראת פרויקט שיפוץ במהלכו תתקינו קירות גבס רבים או שאולי השימוש העיקרי שתעשו במברגה הוא לעבודות בעץ דווקא.האם חשוב לכם שתוכלו להשתמש במברגה שלכם ברציפות לאורך זמן רב (כמה שעות), במקרה כזה תצטרכו שתי סוללות, או שהשימוש שתעשו בה יהיה לפרקי זמן קצרים יותר שאינם מצדיקים החזקת סוללה טעונה להחלפה.

יש טווח מחירים גדול למברגות, אם אין לכם עניין להצטייד במברגה איכותית ויקרה יותר מן הדרוש תוכלו להסתפק במברגה העולה עד 350 שקלים ובלבד שהשימוש המיועד לה הן עבודות נגרות קלות עד בינוניות ו/או עבודות גבס בהיקף קטן.מברגות שמחירן עד 600 שח’ אמורות להתאים לכל סוג עבודה ובלבד שאינה בתדירות המאפיינת בעלי מקצוע. מחירן של מברגות מקצועיות, כמו מברגה מקיטה, או לדוגמא מברגה בוש, יכול להאמיר עד לכדי 2500 שח’ ואף יותר.

 

תכונות מיוחדות ונוחות

לאחר שברור לכם מאפייניה הכלליים של המברגה המתאימה לכם וודאו כי אין תכונות מיוחדות שיהיו שימושיות עבורכם. ישנן למשל מברגות עם מנגנון “אימפקט” המאפשר רטט עם כיוון הסיבוב (להבדיל מרטט במקדחה רוטטת המופעל לאורך ציר הקידוח). ישנן מברגות המצוידות בפנס המאיר אל הנקודה אליה יש לכוון את המברגה (פונקציה שימושית למי שמרכיבים מבנים הדורשים החדרת ברגים למקומות אליהם הגישה מוגבלת). תנו דעתכם לכמה שיותר נושאים כגון הם אתם רוצים מברגה המצוידת בסט ביטים בסיסי? האם חשוב לכם שמחזיק הביטים יהיה מגנטי? וכדומה.

בשלב זה של תהליך הצטיידות במברגה חדשה תמצאו עצמכם מתלבטים בין מספר דגמים העונים על צרכיכם. מומלץ מאוד, במיוחד אם מדובר על מברגה יקרה, להתעקש להחזיק ולהפעיל כל דגם שאתם מתלבטים לגביו. אין תחליף לתחושה שהכלי מעניק כשהוא מונח בכף ידיכם. 

מן הסתם מחירה של המברגה הוא שיקול שיש לקחתו בחשבון, יש מי שיבחרו לרכוש מברגה זולה תוך השלמה מראש עם הצורך להחליפה תוך זמן קצר. אם אתם מעוניינים בכלי איכותי, עימו תתרגלו לעבוד ושיוכל לשרת אתכם לאורך זמן יש לקחת זאת בחשבון גם כשבוחנים אם המחיר, מברגות יקרות מאריכות שנים, אם פורשים את ההפרש במחיר על פני שנים אלה מגלים שלהרשות לעצמכם את המברגה שאתם באמת רוצים, אפילו אם היא מעט יקרה יותר, הוא עניין מתקבל על הדעת.

לחלק א’ של הכתבה – על מברגות, מקדחות נטענות ומה שביניהם (חלק א’)

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  

 

 

28/07/2014

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

 

המדריך המלא לקניית מסור

כלי עבודה לגינה

כלי עבודה לתיקונים והתקנות

אינסטלציה בסיסיות

 

 

 

כללי בטיחות בעת שימוש 

בכלי עבודה חשמליים