כלי עבודה לטיפול נכון במערכות אל פסק

 

חשמל הוא משאב קריטי בימינו, שהרי אנחנו מוקפים אינספור מכשירים שזקוקים לאספקת חשמל רציפה ויציבה כדי לפעול, ואי אפשר בכלל לדמיין את החיים המודרניים ללא מכשירים אלה וללא זרם חשמלי תקין. רוב הזמן אנחנו לא חושבים על חשמל, אלא רואים אותו כמובן מאליו, ואכן רשת החשמל שמזרימה אותו את המכשירים השונים, בבתי הפרטיים ובבתי העסק, הינה רשת מתקדמת שפועלת היטב – אבל גם כך ייתכנו מקרים של קפיצה פתאומית במתח החשמל, הפסקת חשמל, רעשים חשמליים ועוד, ובמקרים אלה, על-מנת להגן על מכשירי חשמל רגישים ולהבטיח את המשך תפקודם התקין בכל מצב, נדרשות מערכות אל פסק.

 

מערכת אל פסק כוללת מטען, מצבר או סוללה, ממיר ורכיבים שמקבלים מידע מהמערכת שעליה הם מגנים כדי לדעת מתי להיכנס לפעולה. בנוסף ישנם גופי קירור שמטרתם למנוע היווצרות עודף חום בתוך האל פסק, שהרי חום כידוע עלול להזיק לרכיבים חשמליים. המטען ניזון מרשת החשמל וטוען את הסוללה או את המצבר, הממיר מקבל מהמצבר או הסוללה זרם ישר (DC) והופך אותו לזרם חילופין שכן מכשירי החשמל זקוקים לסוג זה של זרם חשמל (DC). בין השאר ניתן באמצעות מערכות אל פסק לגבות את רשת החשמל עבור מכשירים כמו מחשבים, מכונות הנשמה, שרתים, רמזורים, ציוד תעשייתי יקר ערך שחייב לפעול ברציפות, מרכזיות תקשורת ועוד.

 

מהם כלי העבודה הדרושים לטיפול במערכת אל פסק?

 

הרכבתן של מערכות האל פסק, בדיקתן ותיקונן הן כמובן מלאכות לאנשי מקצוע מיומנים בתחום החשמל והאלקטרוניקה, ולא פעולות שמיועדות לציבור הרחב – גם מי שאמון על “עשה זאת בעצמך” ומצויד במבחר רחב של כלי עבודה, מפטישון ועד מסור גרונג, ממקדחה איכותית ועד משחזת משובחת, לא בהכרח ידע לטפל נכון במערכת שכזו, ובאופן כללי מומלץ להשאיר את העיסוק במערכות חשמליות מכל הסוגים למומחים בתחום.

 

באופן טבעי מומחים לעבודה עם מערכות חשמל ואלקטרוניקה, ובהן מערכות אל פסק, מצוידים בכלי עבודה ייעודיים לסוג זה של עבודות.

 

כלי עבודה אלה כוללים קאטרים מסוגים שונים (לקיצוץ מדורג, קיצוץ עגול, קיצוץ אלכסוני, קיצוץ אנכי וכו’), פליירים, פינצטות כדי שאפשר יהיה להגיע לכל הרכיבים הזעירים מבלי לפגוע במערכת הרגישה, סט מברגים חיוני (פיליפס, כוכב, שטוח וכו’) וכלים נוספים לטיפול במערכת מסוג זה כמו כלי החדרת פינים, כלי הפרדת ג’אמפר, כלי לכיפוף רגלי “ג’וקים” (אותם רכיבים אלקטרוניים קטנים), מלחמים, מיקרוסקופים ועוד.

 

עוד כדאי לדעת שישנם סוגים שונים של מערכות הגנה וגיבוי לרשת החשמל, ובפרט ישנה הבחנה בין אל פסק אינטראקטיבי לאל פסק מקוון ומערכות גיבוי DC. לכל סוג כזה של מערכת אל פסק נדרשים גם כלי עבודה נוספים, וחשוב מאוד שהם יהיו באיכות הגבוהה ביותר שיש, כדי להבטיח תפקוד תקין של האל פסק והגנה מרבית לציוד יקר הערך.