כלי עבודה חשמליים מול כלי עבודה נטענים

 

כל אדם שעוסק בשיפוצים, תיקונים ועבודת, אפילו באופן חובבני ולא כמקצוע, יתן את הגרסה שלו ליתרונות המצויים בכלי העבודה שיש לו בארגז הכלים שלו. ואכן, ארגז כלים אישי הוא אוסף אינדיבידואלי של כלים שמתאימים לבעליו, מבחינת נוחות השימוש צרכים, תקציב ועוד. ועדיין, נשאלת השאלה, מה עדיף, מה אפקטיבי ומה טוב יותר- כלי עבודה חשמליים, או כלי עבודה נטענים?

 

יתרונות, חסרונות ושאר ירקות

 

אם אתם רוצים ארגז כלים עשיר, ומתלבטים בדבר כלי עבודה שונים שתרצו שיהיו בו, אולי המאמר הזה יוכל לסייע לכם בהחלטה. אחת ההתלבטויות הבולטות לפני רכישת כלי עבודה היא האם עליהם להיות נטענים או חשמליים? ננסה לעשות קצת סדר בבלאגן.

 

מבחר כלי העבודה העומד היום בפני בעל מקצוע או חובבן הוא רב מאד. כלי העבודה בולטים ביותר ואשר עד לפני זמן לא רב היה ניתן למצוא אותם במתכונת החשמלית לבד הם מברגה, מקדחה, פטישון, מפזרי חום המשמשים ליבוש עבודות שונות וכן כלים חשמליים המשמשים לסוגי עבודות הקשורים לרתכות. עד לא מזמן כלים אלו היו חשמליים בלבד, הבחירה היתה קלה מאד. כיום, עם הופעתם של כלי העבודה הנטענים, עומדת בפני כל מי שמעוניין לרכוש כלי או אביזר, דילמה של ממש.

 

היתרונות של כלי עבודה נטענים - היתרון הבולט ביותר של כלי עבודה נטענים הוא יכולת הניידות שלהם. עם כלים אלו אינכם מוגבלים במיקום או תלויים בחסדיו של החוט המאריך ואתם יכולים לבצע כל עבודה, בכל מקום, גם אם אין חיבור זמין לחשמל.

 

החסרונות של כלי עבודה נטענים - כלי עבודה נטענים דורשים סוללות תקינות וזמינות ויש להיערך לכך מראש, כמו גם לוודא כי הטענתם את כלי העבודה מספיק זמן מראש כדי שתוכלו לעבוד איתו. חסרון נוסף הוא כי בחלק מכלי העבודה הנטענים, ההספק והעוצמה חלשים יותר מאלו החשמליים. עוד חסרון הוא המחיר. כלי עבודה נטענים הם יקרים יותר מכלי עבודה חשמליים.

 

חשוב לבחון כל כלי עבודה לגופו ולהבין את היתרונות והחסרונות שלו, כשהוא במתכונת חשמלית או נטענת:

 

מקדחה/ מברגה

 

מקדחה/ מברגה היא כלי עבודה שבמרכזו מקדח הניתן להחלפה. כלי עבודה זה משמש גם כמקדחה, לקידוח חורים בפלסטיק, עץ, מתכת ועוד וכן להברגה ושחרור של ברגים שונים. ישנן מקדחות שונות מיצרנים שונים, כמו מקדחה בוש לדוגמא בדיוק כשם שקיימות מברגות מיצרנים שונים, כגון מברגה מקיטה, או באותה מידה גם מברגה בוש.

 

כלי עבודה חשמליים ונטענים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מברגה נטענת – יתרונות - היתרון הבולט הוא כמובן יכולת הניידות של המברגה והיכולת לעבודה עימה גם באמצע היער אם תחפצו בכך. שימו לב שכבל חשמלי, בעיקר מאריך, עלול לגרום לתאונות, אם נתקלים בו בטעות ונופלים, נניח מגובה. בנוסף, כבל חשמלי עלול להיחתך, אריזת מסורבלת יותר ויש לו בלאי הדורש תחזוקה, כדי למנוע התחשמלות, כמו במצבים של כבל שחוק וחשוף. בנוסף, עם מברגה נטענת ניתן להגיע לזוויות צרות והיא מאפשרת גישה למקומות צרים שקשה להגיע אליהם עם מברגה חשמלית.

 

מסור

המסור הוא כלי עבודה שמשמש לחיתוך. ניתן לחתוך באמצעותו עץ, פלסטיק ועוד, וכן שיחים ועצים.

היתרונות של מסור חשמלי - עוצמת המסור החשמלי היא רבה יותר וניתן לעבוד איתו עבודות ממושכות ורבות ולחתוך חומרים רבים יותר, כלומר, הספק עבודה רב יותר. מחיר זול יותר.

מסור נטען – יתרונות - חופש פעולה, גישה גם למקומות שקשה להגיע אליהם עם כבל שמגביל את פעולת החיתוך, מתאים לעבודות ניסור שאינן מסיביות.

 

כלי עבודה חשמליים ונטענים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פטישון

פטישון משמש למגוון עבודות רחב מאד, ובניגוד לשמו מדובר בכלי עבודה עוצמי מאד. הוא משמש בעיקר לקידוח וחציבה בחומרי גלם שונים, ובניגוד למקדחה, הוא קודח חורים או פתחים רחבים יותר ומשמש גם לחציבה.

פטישון חשמלי – יתרונות - מאחר ופטישון משמש בעיקר לעבודות בהיקף נרחב ובעוצמה גבוהה, אין ספק כי פטישון חשמלי הוא עדיף. עוצמתו רבה יותר, היכולות וההספק שלו גבוהים יותר והתוצאות מדויקות יותר. אם אתם מעוניינים בעבודה מיוחדת כמו למשל קידוח וחציבה בבטון, רוב הסיכויים שלא תוכלו לבצע את העבודה הזו עם פטישון נטען.

פטישון נטען – יתרונות - קומפקטי, נוח לניוד ואם אתם זקוקים לו לעבודה ספציפית שלא דורש זמן רב או קידוח בחומרים קשים במיוחד, אין כל צורך בפטישון חשמלי שעלול להגביל את פעולותיכם ואף הינו מסיבי מאד וללא כל צורך בכך.

מפזר חום

 

אל תטעו לחשוב כי מדובר במפזר חום ביתי שמטרתו חימום כפות הרגליים שלכם בליל חורף קר. מפזר חום מקצועי משמש לחימום ויבוש עבודות הדורשות זאת.

 

מפזר חום חשמלי – יתרונות - בעל הספק גבוה מאד, מגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד, (עד 600 מעלות צלזיוס) המסייעות בייבוש וחימום מהירים ועוצמתיים.

 

מפזר חום חשמלי – חסרונות - מוגבל במיקום בשל החיבור לחשמל, לעתים מגיע לעוצמת חום גבוהה יותר ממה שאתם זקוקים לה ויכול לגרום לנזק במקום לתועלת. לחום ספציפי ולא גבוה במיוחד, מספיק להשתמש במפזר חום נטען.

 

אקדח דבק חם

 

אקדח דבק חם הוא כלי עבודה שימושי מאד. בעזרתו ניתן להדביק מבחר גדול של חומרי גלם, ביניהם, בד, עור, זכוכית, עץ, מתכת, קרמיקה ועוד חומרים רבים אחרים.

 

אקדח דבק חם חשמלי – יתרונות - עוצמת החימום שלו גבוהה יותר מעוצמת החימום של אקדח דבק חם נטען והוא מבטיח הדבקה חזקה וקבועה.

 

אקדח דבק חם נטען – יתרונות - קל לקחת אותו לכל מקום, לעשות בו שימוש בכל עת שרוצים ואם הצורך הוא בהדבקת חומרי גלם קלים, הוא עושה את העבודה באופן מעולה.

 

אקדח דבק חם הוא מבין כלי העבודה הבודדים שמחירו אינו מושפע מהיותו חשמלי או נטען.
 

כלי עבודה חשמליים ונטענים

 

 

 

 

 

 

 

 


הזמן למסקנות

 

המסקנה העיקרית העולה מבחינת ההבדלים בין כלי עבודה חשמליים לכלי עבודה נטענים היא כי אין בעצם מסקנה חד משמעית. בחירת כלי עבודה צריכה להתבסס בראש ובראשונה על טיב העבודה והצרכים שלכם, זאת בנוסף לאיכות כלי העבודה ולרמת הבטיחות בשימוש. אין כל טעם וסיבה לרכוש כלי עבודה חשמלי ומסיבי, אם כל שברצונכם לעשות הוא להשתמש בו לעבודות קלות, קטנות או אפילו חד פעמיות. מאידך, רוב כלי העבודה החשמליים הם זולים יותר, ואם תקציב עומד בראש השיקולים שלכם, אזי ההחלטה היא די ברורה. אנשי מקצוע גם חובבי עבודות עשה זאת בעצמך רבים, מעוניים להגיע למצב של ארגז כלים מאובזר, מלא בכלים האיכותיים והשימושיים ביותר. חלקם יעדיפו את הנוחות שבניידות ויבחרו בכלי עבודה נטענים, בעוד אחרים יבקשו לעצמם את הכוח, ההספק הגבוה ואת המחיר הנמוך יותר ויבחרו בכלי עבודה חשמליים. מה שלא יהיה, לפני כל רכישה חשוב ללמוד על כל התכונות והמאפיינים של כלי העבדה בו אתם מעוניינים והאם הא מתאים במדויק לצורכיכם, זאת מאחר המבחר הוא פשוט עצום וקל מאד ללכת לאיבוד בתוכו.  


פייסבוק בית סנטר
 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


30/04/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

בטיחות בעבודה - אל תנסו את זה בבית

בטיחות בעבודה – אל
תנסו את זה בבית

עבודות עשה זאת בעצמך מקוריות ביותר

עבודות עשה זאת בעצמך
מקוריות ביותר

איך קודחים בקרמיקה

איך קודחים
בקרמיקה

כללי בטיחות לעבודה עם מסור

כללי בטיחות
לעבודה עם מסור