5 טיפים לרכישת מכסחת דשא בנזין המתאימה לצרכים שלך

 

ישראלים רבים הצליחו בשנים האחרונות להגשים את אחד החלומות היותר נפוצים, בית שכולל גם גינה צמודה. גינה אכן מוסיפה המון נחת ומשדרגת משמעותית את איכות החיים – רק דמיינו את עצמכם יושבים בגינה עם כוס קפה או תה, את הילדים/נכדים מתרוצצים על הדשא בצהלות אמיתיות ואפילו עצם החיבור לטבע ממלא אותנו באנרגיות הנכונות. אבל כדי שכל אלה יתממשו, כדאי שהגינה תהיה מטופחת ומתוחזקת להפליא, ולשם נדרשת מכסחת דשא, וליתר דיוק האופציה הנפוצה ביותר של המכסחות, כלומר מכסחת דשא בנזין.

 

  1. העדיפו מכסחת דשא בנזין של יצרן בעל שם

כפי שכל מברגה מקיטה עדיפה על מברגה של יצרן עלום שם, וכפי שלמשל מקדחות של בוש יחזיקו מעמד זמן רב יותר ביחס למקדחות שאינן ממותג מוכר – וכדאי לזכור בהקשר זה שבניגוד לבגדים למשל ששם המותג הוא בעיקר תוצר של השקעה ביחסי ציבור, בעולם כלי העבודה מותגים נבנים לאורך שנים על בסיס איכות גבוהה – כך עדיף לרכוש מכסחות דשא של חברות ותיקות ומוערכות דוגמת בוש, בלאק אנד דקר וכו’.

 

  1. מכסחה שמתאימה לגודלה של הגינה שלכם

לאחר הסינון של מכסחות הדשא של היצרנים הלא מוכרים, ועל כן גם פחות אמינים (והרי אנחנו רוצים שמכסחת הדשא שלנו תשמור על הגינה מטופחת לאורך שנים רבות), כדאי לוודא שנרכשת מכסחה שמתאימה לגודלה של הגינה.

מבחינה זו הפרמטר הרלוונטי ביותר הוא הספק המנוע (בדיוק כפי שהוא רלוונטי עבור סוגים רבים של כלי עבודה, ממברגה ועד מסור, ממשחזת ועד מפוח עלים). אם הגינה שלכם צנועה מבחינת הממדים שלה, גם מכסחה שנפח המנוע שלה הוא 1200 סמ"ק פלוס מינוס תספק את הסחורה ותשמור על הגינה הקטנה מתוחזקת היטב. גינות יותר גדולות מחייבות מנוע חזק יותר, ועוד מקרים שבהם כדאי לבחור את מכסחות הדשא בעלות העוצמה הרבה יותר (1800 סמ"ק ומעלה) הם כשישנם מכשולים בגינה, או שהן מתאפיינות בשיפוע.

בנוסף להספק המנוע, נתון רלוונטי נוסף הוא המומנט. המומנט הוא כמות הכוח שמועבר מן המנוע אל הלהבים, וככל שהוא גדול יותר כך המכסחה שתרכשו תוכל לגבור על מכשולים והתנגדויות.

 

  1. גלגלים גדוליםולא פחות חשוב, בעלי כושר תמרון

הקוטר המומלץ לגלגליה של מכסחת הדשא הוא 18 ס"מ לכל הפחות. גלגלים קטנים יותר יקשו על התמרון בגינה ויהפכו את גיזום הדשא לעבודה מאומצת יתר על המידה, וחבל.

עוד כדאי לדעת שניתן לבחור בין גלגלים רגילים לבין גלגלים מסביים. הסוג השני נחשב איכותי יותר, ואם יש לכם גינה משופעת בשיפועים או כזו שמחייבת כושר תמרון גבוה יותר כדאי להשקיע ולרכוש גלגלים שכאלה.

 

  1. האם כדאי להוסיף מלצינג?

מלצ’ינג הינה אופציה שקיימת בחלק ממכסחות הדשא – הכוונה היא לאפשרות לקצוץ את הדשא שנגזם דק-דק, ולהחזיר אותו כדי שיהווה מקור טבעי לדשן. אופציה נוספת היא מלצ’ינג (Mulching) עם שק איסוף, כך שהגזם נאסף ולא משמש לדישון טבעי.

אם אתם חובבי אסתטיקה מוקפדת, כדאי לרכוש מכסחת דשא בנזין עם שק, כך שהגזם לא יתפזר על הדשא. אם אתם בעד האופציה הטבעית של הדישון, מלצ’ינג היא בהחלט אופציה רבת תועלת.

 

  1. איך תוודאו שגובה הלהבים מתאים לגינת חלומותיכם?

המלצה נוספת היא לבחור מכסחה שמאפשרת שינוי של גובה הלהבים כך שתוכלו בכל פעם לקצוץ את הדשא לגובה האופטימלי באותה נקודת זמן. גמישות בתפעול היא איכות חשובה באופן כללי, גם למשל כשקונים סט כלי עבודה, ובוודאי שהיא חשובה כשמטפחים גינה, שכן הגובה האופטימלי של הדשא משתנה בהתאם לעונות השנה ולתנאי מזג האוויר.