5 עובדות על מסור עץ שולחני שלא ידעתם

 

מסור על צורותיו השונות הינו כלי עבודה נפוץ, אחד מהנפוצים ביותר שבנמצא. זהו כלי עבודה המשרת נאמנה בעלי מקצוע וחובבים בעלי ידי זהב בכל מקום ובכל זמן. לצד דגמים ידניים יש גם דגמים חשמליים. לצד דגמים שיכולים בקלות לחתוך מתכות שונות או חומרים פלסטיים, יש גם מסור עץ שולחני שנועד להיטיב ולחתוך עצים. להלן כמה עובדות שכדאי להכיר לגבי מסור העץ השולחני. כדאי לדעת זאת אם זקוקים למסור מסוג זה כעת אך גם אם לא. בהחלט יתכן שדגם מסוג זה יהיה דרוש לכם בעתיד.

 

מסור עץ שולחני – לחובבים ולמקצוענים

עובדה שחשוב להיות ערים לה היא שתחת המינוח מסור עץ שולחני ניתן למצוא כלי עבודה שנועדו לחובבים לצד כלי עבודה שנועדו למקצוענים. מדוע חשוב כל כך להבין נקודה זו? כל זאת מכיוון שבמידה וזקוקים לכלי חזק במיוחד, שמסוגל לעמוד בעומס עבודה יוצא דופן, מאוד לא מומלץ לבחור בכלי הפשוט יותר. מצד שני, אם אתם חובבנים ולא זקוקים לכלי עבודה מסוג זה שישמש אתכם יום אחר יום, כמעט בכל יום, ככל הנראה לא תזדקקו לדגם הטוב ביותר, שיהיה גם מורכב יחסית ובעל פונקציות שלא יהיה לכם צורך בהם.

 

דגמים משולבים

אם נחוץ לכם מסור עץ מצוין שנוח לעבוד בו, הדגם השולחני יהיה בהחלט יעיל עבורכם. אבל, חשוב לשים לב לכך שיש דגמים שנועדו אך ורק לחיתוך של עץ ויש גם דגמים משולבים. אם אתם זקוקים לפתרונות חיתוך משולבים ואתם מעדיפים שלא לרכוש כמה סוגים שונים של מסורים, תוכלו למצוא גם דגמים משולבים.

 

מסורים שולחניים – טווח המחירים

אם רכשתם לעצמכם ארגז כלים למוסך ככל הנראה לא הייתם צריכים להוציא לשם כך אלפי שקלים. זהו מוצר יחסית בסיסי ונפוץ שלא נמכר בעלות גבוהה במיוחד. כאשר זקוקים למסור עץ שולחני, בהחלט יתכן שתמצאו דגם בסיס וזול, אך יש בנמצא גם דגמים הרבה יותר מורכבים, למקצוענים, שעלותם יכולה להגיע לאלפים רבים של שקלים. האם זאת אומרת שדגם שמחירו פי עשר ויותר יהיה קניה בטוחה? במידה ונחוצה לכם איכות גבוהה ואתם עובדים באופן מקצועי או שאתם חובבים מאוד רציניים – זהו כלי העבודה שעליו חלמתם. אם אתם זקוקים לכלי שישמש אתכם לעיתים יחסית נדירות – כלי במחירי ביניים בהחלט יוכל להספיק לצרכיכם.

 

מיטלטלים או מקובעים

יש מגוון רחב של מותגים ושמות בתחום המסורים, כגון מסור קרייזיק ואחרים. אולם מלבד העובדה הברורה שמותג איכותי יהיה עדיף של דגם שמגיע מיצרן לא ממש מוכר, כדאי לשים לב להבדלים במידות, במסיביות ובמשקל. מסורים שולחניים מהדגמים הפשוטים יותר, יכולים להיות יחסית קלים לטלטול והעברה ממקום אחד למקום אחר. אך יש גם מסורים אחרים הרבה יותר מסיביים שבהחלט לא נועדו לניידות גבוהה. מסורים במשקל של מאה קילוגרם, מאתיים קילוגרם ויותר הם בהחלט לא משהו נדיר שלא יעלה על הדעת.

 

מתעדכנים במאפיינים

מי שקונה סט כלי עבודה פשוט ובסיסי לא ממש צריך לבדוק את המאפיינים המדויקים של כל אחד מחלקי הסט. כאשר קונים מסור איכותי מדגם חשמלי – התמונה שונה. במקרה זה, חשוב ביותר לבדוק היטב ובקפידה כל אחד מהמאפיינים החשובים של המוצר. למשל, לגבי מסור מדגם שולחני איכותי חשוב לבדוק את המידות. חשוב לבדוק היטב את כושר החיתוך בזוויות. חשוב לבדוק את עוצמת המנוע ואת מהירות הסיבוב. יש לבדוק היטב גם מהו קוטר הדיסק. 

זקוקים למגוון כלי עבודה לנגרות? בבית סנטר תמצאו את כל מה שתצטרכו!