חיפוי קירות פנים בעץ – כך תעשו זאת בעצמכם

 

לחיפוי קירות פנים בעץ פוטנציאל עצום מבחינת עיצוב החלל. קיר מחופה עץ תורם ליצירת אווירה קלאסית, חמימה ונעימה, לחיפוי כזה השפעה ניכרת גם על האקוסטיקה ועל הבידוד התרמי. כל מה שתצטרכו הם לוחות עץ נאים, אפילו משומשים, יכולת מינימאלית בעבודה בעץ, כלי עבודה מתאימים, נכונות להפשיל שרוולים ולעשות זאת בעצמכם, ותוכלו לבצע חיפוי קירות בעץ תוך השגת תוצאות מרשימות ובעלות שווה לכל כיס.

חיפוי קירות פנים בעץ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איזה עץ מתאים לחיפוי קירות

למעשה כל לוחות עץ בעובי של עד 2 סמ’ עשויים להתאים לחיפוי קירות פנים, עם זאת רצוי שיהיו אלה לוחות ברוחב של 15 סמ’ לפחות ובאורך שיאפשר חיתוך מידות יעילות (למשל, מן הסתם נעדיף לחפות “רצועת” קיר שלמה בלוח עץ אחד מבלי שנצטרך להרכיב חיפוי ממספר לוחות). בארץ פחות נהוג לעשות שימוש חוזר בעץ, זאת גם בשל זמינות נמוכה של עץ משומש. בארה"ב הברית למשל מקובל מאוד להשתמש בעץ כזה (המכונה Reclaimed wood) שימוש המחייב הכנה של העץ תוך ניקויו משאריות מסמרים, ברגים ואביזרי פרזול למיניהם.

 

את לוחות העץ שישמשו אותנו לחיפוי הקיר נקבע אל לוחות עץ לבוד (עץ שכבות – plywood), אותם נחתוך מראש למידות המתאימות לקיר המיועד לחיפוי. כך נקבל “משטחי חיפוי” שניתן יהיה להצמיד אל הקיר בקלות. כדי שלא יראה מרווח בין משטחי החיפוי נדאג לחפיפה כך שהמרווחים יוסתרו על ידי לוחות מעץ החיפוי עצמו.

 

הכנת משטחי החיפוי

נתחיל בחיתוך לוחות העץ הלבוד למידות הדרושות לשם כיסוי שטח הקירות המיועדים לחיפוי. נטפל בכל משטח עץ לבוד בנפרד כשלאורך דפנותיו העומדות נצמיד לוחות שלמים מעץ החיפוי, מצד אחד נותיר גלוי מרווח של חמישה – עשרה סמ’ (לבחירתנו בהתאם למידות לוחות עץ החיפוי בהם אנו משתמשים) ומן הצד השני נחבר את לוח עץ החיפוי כך שיבלוט במידה זו החוצה. כך, כשנחבר את משטחי החיפוי המוכנים אל הקיר תיווצר אותה חפיפה שהזכרנו שתסתיר את המרווח בין המשטחים.

 

לאחר שטיפלנו בדפנות משטח החיפוי כל שנותר הוא לכסות את פנים המשטח תוך חיבור לוחות מעץ החיפוי בכל אופן שנראה לנכון, תוך בחינת שיקולי יעילות ומראה. את עץ החיפוי מומלץ להצמיד אל משטחי העץ הלבוד באמצעות חומר הדבקה (תוך שימוש בקלמרות להשגת הדבקה איתנה) ואקדח מסמרים.

 

הצמדת משטחי החיפוי לקיר

לאחר שייצרנו משטחי חיפוי בהתאם למידות הקיר המיועד לחיפוי כל שנותר הוא להצמידם אל הקיר תוך שילובם אלה באלה באזורי החפיפה שהכנו. את ההצמדה לקיר ניתן לעשות בהדבקה ו/או תוך שימוש בברגים. הברגה אל קיר לבנים תעשה תוך שימוש בדיבלים, הברגה אל קיר גבס תעשה באמצעות בורג קודח אל קורות התמיכה של הקיר.בהצלחה!

 

 

פייסבוק בית סנטר

 
כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


19/03/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

המדריך לבניית נדנדת גינה מעץ

המדריך לבניית
נדנדת גינה מעץ

איך מכינים קרש חיתוך מדהים מעץ

איך מכינים קרש
חיתוך מדהים מעץ

המדריך לבניית מדרגות מעץ

המדריך לבניית
מדרגות מעץ

איך להכין כוס עץ בעצמכם

איך להכין כוס
עץ בעצמכם