אחסון נכון של כלי עבודה במחסן עץ

 

אז בניתם מחסן עץ מרהיב לגינה או לחצר שלכם ואתם מתכוונים להשתמש בו לאחסון כלי עבודה. אבל איך תעשו זאת בצורה הטובה ביותר בלי למצוא את עצמכם חופרים בתוך המדפים או בקושי מוצאים מקום לעמוד? הנה כל הטיפים שלנו בנושא:

 

גם הקירות במחסן הם מקום אחסון

 

על מנת לחסוך במקום האחסון של כלי העבודה הקטנים יותר ששוקלים פחות כגון פליירים, רצוי מאוד לתלות לוח עץ או אפילו דיקט מעץ סנדוויץ’ על הקיר, דבר שמאוד קל לעשות במחסני עץ לגינה שעשויים מעץ גושני או עץ מסיבי. על הלוח או הדיקט שמים מסמרים ותולים את כלי העבודה. כמובן שחשוב לתלות את הלוח בגובה הנכון על מנת שיהיה אפשר לגשת לכלי העבודה בקלות בלי להתאמץ.

בנוסף לשימוש בקירות, אפשר להשתמש ברווחים שבין קורות הגג (רצוי לתכנן את המחסן מראש בצורה זו) לאחסון של קורות וקרשים ארוכים במיוחד שאין מקום אחר לאחסן אותם.

 

שימוש בארונות ובסיסים על גבי גלגלים

 

אפשר לשים את כלי העבודה בהם אתם משתמשים הכי הרבה על שידה עם מדפים ולהצמיד אליה גלגלים. כך אתם יכולים לעבוד ביעילות רבה יותר בלי שתצטרכו להיכנס כל פעם לעומק המחסן או להניח את כל הכלים על הרצפה ולהתכופף…

מי שמבצע עבודות מורכבות שאי אפשר לבצע אותן בתוך המחסן, אבל עדיין דורשות שימוש בכלי עבודה מסיבים כמו מסורים מכנים, עדיף שיקנה בסיס עבודה עם גלגלים או ירכיב גלגלים לבסיס עבודה קיים שיכול לשאת את המשקל של כלי העבודה.

 

כיסוי ואחסון של כלים שלא משתמשים בהם באופן תדיר

 

אם יש לכם כלים שקניתם ולא השתמשתם בהם הרבה, בוודאי תרצו לאחסן אותם במקומות שפחות קל לגשת אליהם וכך לשמור מקום לכלים שאתם זקוקים להם באמת. למרות שמחסן עץ נחשב למחסן בעל אטימות טובה יחסית, עדיין חשוב לשמור על הכלים האלו מפני אבק ומים שעלולים לגרום להם לחלודה. גם אם אתם לא רוצים להשתמש בכלי אחסון ייעודים (כפי שאפשר למצוא אצלנו למכביר), לפחות השתמשו ביריעות ושקיות על מנת למנוע מהם להתכסות באבק. אפשר גם להשתמש בכדוריות “סליקה” שנמצאות באריזות של כלים חשמליים ולפזר אותן בין כלי העבודה על מנת שיספגו את הלחות וימנעו חלודה.

 

שולחנות עבודה בתוך מחסן העץ

 

על מנת לא להעמיס יותר מדי על שולחנות העבודה, אפשר לתכנן אותם מראש עם מגירות או מדפים מובנים בחלק התחתון שלהם או פשוט לקנות סט של מגירות נשלפות בהתאם לגובה השולחן . אם רוצים לאחסן כלי חיתוך בעלי ראשים חדים, רצוי לשים מתחתם רפידה רכה שתמנע שריטות וסימנים.

 

אחסון ברגים, מברגים ושאר פריטים קטנים

 

רבים מאחסנים כלי עבודה קטנים ואפילו ברגים בתוך שקיות או קופסאות פלסטיק גדולות ואחר כך נאלצים לבזבז זמן רב על מנת למצוא את המברג או הבורג בגודל הרצוי. במקום זאת, אפשר פשוט לקנות אורגנייזר עם תאים שעלותו מסתכמת בכמה עשרות שקלים.