המדריך לבניית נדנדת גינה מעץ

 

הגינה שלכם אינה מושלמת בלי נדנדה! לא מדובר רק על פריט נוי יפה ונעים לעין אלא באמת על תוספת שימושית ונהדרת לגינה ואפילו למרפסת. אם גם אתם חובבי עבודות בעץ ואוהבים לעשות דברים בעצמכם, בניית נדנדת גינה מעץ היא בהחלט משהו שאתם צריכים לשקול, הסיפוק אדיר וגם הגאווה וכל המשפחה תהנה לשבת ולהתנדנד בנעימים. אז בואו ניכנס ישר לעניינים עם המדריך לבניית נדנדת גינה מעץ.

כמובן שאת כל הכלים הרלבנטיים לכם לבניית הנדנדה האיכותית והמרשימה שלכם תוכלו למצוא ממש אצלנו, באתר בית סנטר המציע לכם כלי עבודה וציוד במבחר עצום ומחירים מנצחים!

 

סוג הנדנדה

נדנדת עץ לגינה יכולה להיות באופן כללי אחד משני סוגים עיקריים: נדנדה תלויה או נדנדה המותקנת על בסיס נפרד. נדנדות תלייה ניתן להתקין מהגג או מקורות של פרגולה למשל, ונדנדה עומדת ועצמאית ניתן להציב בכל מקום שמתאים מבחינת הגודל. בכל מקרה, בסיס הנדנדה זהה וההבדל היחיד הוא התקנה בתלייה מנקודת עיגון גבוהה או התקנה על גבי בסיס שאותו יש גם לבנות. במדריך זה נתרכז בבניית הספסל של הנדנדה, כך שניתן לתלות אותו וניתן לחבר אותו לבסיס עצמאי מתאים.

 

מדידת השטח בו הנדנדה תוצב

השטח הקיים עבור הנדנה יקבע את גודלה כמובן, בעיקר מבחינת הרוחב שלה. אם זו נדנדה שתוצב על בסיס נפרד, יש לקחת בחשבון גם את גודל ורוחב הבסיס.

 

קביעת מימדי המושב והמשענת

כעת עליכם לקבוע מימדים שיהיו לכם נוחים ומתאימים מבחינת המושב והמשענת של הנדנדה. תוכלו לבדוק ולהשוות לכסא נוח למשל. מימדים רלבנטיים לדוגמא יכולים להיות כ-50-70 ס"מ עומק ומשענת בגובה של 45-55 ס"מ.

 

בחירת העץ

עליכם לבחור את סוג העץ ממנו תבנו את הנדנדה, כאשר מדובר בעיקר על העדפה אישית מבחינת יצירה בעץ. אך ודאו שמדובר בעץ חזק ועמיד וכמובן מטופל לעמידות במזג אוויר ושמש. למושב תזדקקו למשל ללוח עץ אחד באורך כ-2.5 מטר במידות של 15X5 ס"מ, 15 מוטות 10X5 ס"מ באורך הנקבע לפי רוחב הנדנדה.

 

כלים דרושים לצד יכולות עשה זאת בעצמך

מסור עגול “ג’יגסו” פטיש סרט מדידה – “מטר” מד זווית – 90 מעלות מקדחה ו"ביטים" לקדיחה בעץ ומברגה ברגי עץ וברגי עין, מברגה מקיטה איכותית שרשרת לתלייה וחיבורי סנפלינג

 

שלבי ביצוע

1. יש למדוד ולחתוך 7 מוטות 10X5 לפי הרוחב הסופי של הנדנדה.

 

2. בעיקרון, הנדנדה שלנו מורכבת ממוטות דקים יותר של עץ – מעט עבים יותר למושב ודקים יותר למשענת – כך שכעת יש לחתוך את המוטות לאורכם באמצע. ניתן להזמין מהחנות עצים במידות האלו כבר מראש. מוטות המושב צריכים להיות במידה של הערך 19 מ"מ ומוטות המשענת בערך 13 מ"מ.

 

3. קדחו בכל מוט שחתכתם חור של 5 מ"מ במרחק של כ-2.5 ס"מ מכל קצה. אם יש צורך בתמיכה במרכז המושב, יש לקדוח חור גם במרכזו של כל לוח – תלוי ברוחב הנדנדה.

 

4. כעת יש לחתוך את התמיכות של המושב והמשענת מהעץ במידה 15X5, או שתי תמיכות לצדדים או שלוש תמיכות כך שתהיה גם אחת במרכז הנדנדה. ניתן לחתוך תמיכות ישרות – לחבר שני מוטות ישרים זה לזה בזווית של 90 מעלות – וניתן גם לחתוך תמיכות עם עיקולים מעוצבים למושב ומשענת מתעגלים.

 

5. חברו את תמיכת המושב לתמיכת המשענת באמצעות חורים מובילים ואז שימוש בבורגי עץ מתאימים.

 

6. כעת מחברים את המוטות הדקים של המושב והמשענת לתמיכות, דרך החורים שקדחתם קודם באמצעות בורגי עץ מתאימים. רצוי להשאיר מקום לחיבור משענות יד בצידי הנדנדה. משענות היד יכולות להיות מעוקלות או ישרות, פשוט חברו עמוד תומך קטן לצד המושב ומשענת ארוכה יותר מהמשענת.

 

7. כעת יש לקדוח חור מתאים להוספת השרשרת לתליית הנדנדה. חברו את השרשרת בנקודה חזקה ויציבה, במוטות העבים יותר של הנדנדה או בחיבור של המשענת והבסיס. ניתן לחבר 4 נקודות עגינה לשרשרת, בכל קצה של הבסיס והמשענת לחלוקת משקל רחבה יותר.