איך לבנות מדף מרחף / מדף צף

 

חובבי עבודות בעץ שאוהבים לאתגר את עצמם במיני עבודות מסוג עשה זאת בעצמך, מוצאים פעמים רבות גם דרכים יעילות ואטרקטיביות לנצל חללים קטנים בבית ולמצוא פתרונות מרווחים גם בחדרים הקטנים ביותר. אחד מפתרונות אלו הם מדפים מרחפים, או צפים, שיוצרים תחושה כאילו הם תלויים באוויר ומוסיפים יופי רב, בנוסף לתחושה המרווחת. איך עושים את זה ומה צריך לדעת?

 

איך בונים מדף צף

תלויים באוויר

מדף צף, הקרוי גם מדף מרחף הוא מדף התלוי על הקיר ללא תמיכה נראית לעין, כמו אותם המשולשים, הקרויים גם זוויות, שאנו רגילים לראות מתחת למרבית המדפים והם אלו התומכים במדף שיושב עליהם. מדף צף הוא מדף בו רואים את המדף בלבד, הוא שומר על מראה נקי ויפה של הקיר ומתאים לחללים קטנים מאחר והמראה המרווח נשמר. איך עושים את זה? בקלות:

 

מה צריך?

  • מדף עץ
  • פס עץ דק בעובי המדף ואורך זהה למדף
  • ברגים בקוטר שני מילימטרים
  • מקדחה כגון מקדחה בוש
  • מוטות ברזל (נראים כמו יתדות קצרות) ברוחב של כשלושה מילימטרים יותר מרוחב המדף
  • סיליקון

 

שלבי עבודה:

1. הכינו פס עץ נפרד, באורך המדף. ניתן לחתוך פס מאותו סוג עץ, או אחר.

2. קדחו בו שני חורים בקוטר של כשני מילימטרים וקדחו שני חורים בצידו הפנימי של המדף (הצד שמתחבר לקיר).

3. חברו את פס העץ לקיר באמצעות ברגים ומצידו השני חברו אותו אל המדף באמצעות מוט ברזל בקוטר שווה לחורים שקדחתם. ניתן למצוא ערכה של מטות מוכנים בדיוק למטרה זו.

4. תוכלו לחזק את החיבור באמצעות מריחת מעט סיליקון על גבי המוט. הרעיון העומד מאחרי טכניקה זו הוא כי מוטות הברזל מחוברים היטב לקיר ומצידם השני הם נדחפים בחוזקה לתוך החורים שקדחתם במדף.

5. שיטה נוספת: חרצו בעובי העץ ובאמצעות ראוטר תעלה ברוחב של כשמונה עשר מילימטרים ועומק של כחמישה עשר מילימטרים. התעלה צריכה להיות מהדופן האחורית ועד מעט לפני הקדמית. חברו את פס העץ אל הקיר לפי ההנחיות הקודמות באותו האורך של התעלה. הלבשת המדף נעשית באמצעות דחיפה שלו על פס העץ המותקן בקיר.

 

יופי של פתרון

אם אתם חובבי עבודות בעץ ונהנים למצוא פתרונות של עשה זאת בעצמך, במקום לקרוא לאיש מקצוע, תגלו שעם הטכניקה הזו, לא רק שקל לחבר מדפים שייראו צפים באוויר, אלא גם שזוהי טכניקה קלה למדי ואשר זמן העבודה הדרוש לה, אינו ממושך.

 

 

פייסבוק בית סנטר

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות