תיקוני סדקים בטיח



גם בבית הבנוי לתלפיות ייתכנו סדקים בטיח, בקירות בפנים הבית או בצידם החיצוני. לסדקים בתוך הבית משמעות אסטטית בלבד, סדקים בצידו החיצוני של הבית חשוב מאוד לתקן כדי שלא יחדרו דרכם מים אל תוך הקירות, מים המחלחלים אל מתחת לרצפות, גורמים לרטיבות, התפתחות עובד, נזקים אחרים וכד’.
לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע שיתקן סדקים בטיח בבית שלכם כדאי שתשקלו לעשות זאת בעצמכם, בדרך כלל מדובר במלאכה לא מסובכת שכל מי שלו יכולת עשה זאת בעצמך בסיסית יכול לבצע. בפסקאות הבאות תמצאו טיפים ומידע אשר יכולים לסייע לכם בתיקון סדקים שכאלה.

ניקוי האזור הבעייתי


תיקון מוצלח של סדקים בטיח מתחיל בניקוי יסודי של הסדק עצמו והאזור שסביבו (כ20 – 30 סנטימטר על דופן הקיר שסביב לסדק). את הניקוי מתחילים במברג ושפכטל, מגרדים כל מה שלא מקובע בחוזקה לקיר. בתום הניקוי תישארו עם סדק פתוח נקי מאזורים מתפוררים אשר יקשו על ביצוע תיקון מוצלח. מומלץ להבריש עם מברשת  ברזל ואז לנקות את כל האבק בעזרת מברשת סיידים, אפשר גם עם נייר לטש שמתאים לקירות.

מריחת חומר מילוי

בדרך כלל ממלאים סדקים בטיח בחומר הנקרא בפי העם “שפכטל”, ניתן לרכוש דלי של חומר מוכן או לקנות אבקה, לערבב במים וליצור כמות מתאימה. מי שרוצה יכול למלא עם גבס (שגם אותו מכינים מאבקה ומים) רק קחו בחשבון שגבס מתקשה מהר.

לאחר שמילאתם את הסדק תנו לחומר המילוי להתייבש היטב ואז שייפו בעזרת נייר לטש, עד שמשטח הקיר נותר חלק למעט העובדה שהאזור סביב בתיקון אינו צבוע. כל שנותר עתה הוא לצבוע בצבע בעל גוון זהה לזה בו צבוע הקיר עליו היה הסדק שתיקנתם. כשממלאים סדקים בקיר חיצוני חשוב להשתמש בחומר מילוי גמיש, חומר שיוכל להתרחב ולהתכווץ כך שהסדק לא יפער שוב.

צבע

לאחר שתיקנתם את הסדק רכשו מעט צבע בגוון המתאים, לטשו היטב את האזור שיש לצבוע  ומירחו שכבת צבע ראשונה, לאחר שהשכבה הראשונה התייבשה ניתן לצבוע שוב עד להשגת כיסוי מספק.