שולחנות קפה ייחודיים

שולחן קפה הוא פריט ריהוט לא גדול אך בעל ההשפעה מרחיקת לכת על העיצוב והאווירה בחלל סביבו.
לא לחינם נמכרים שולחנות קפה מעוצבים בחנויות במחירים גבוהים, מי שמעוניין בשולחן ייחודי, כזה המשדר מסר אודות אופי בעליו נדרש לעיתים להוצאה נכבדת. לפני שבחורים שולחן קפה יקר כדאי לשקול לקחת על עצמינו פרויקט מהנה ולבנות את שולחן הקפה החדש שלנו בעצמנו. אספנו עבורכם כמה רעיונות מדליקים לשולחנות קפה בשיטת עשה זאת בעצמך.

מה זה בעצם שולחן קפה

כל שולחן הוא למעשה לוח הנתמך ברגליים כך שיהיה מוצב בגובה מסוים מן הרצפה, כשמדובר בשולחן קפה הגובה מהרצפה נע בדרך כלל בין 30 – 60 סנטימטר אך יש שולחנות נמוכים במיוחד (למשל כאלה שמשמשים כאשר יושבים לצידם על הרצפה ממש) או גבוהים הרבה יותר.

כדי לבנות שולחן קפה ייחודי צריך לבחור לוח מתאים ולתכנן עבורו רגליים. לוחות לשולחנות קפה שבונים לבד יכולים להיות כל דבר שטוח, משטח עץ, לוח העשוי קורות מחוברות יחדיו, לוח זכוכית, פלסטיק, ארגז ישן, תיבה נאה וכד’.

הרגליים גם להן תפקיד אסטטי ולא רק פרקטי (לתמוך את הלוח הנאה שבחרנו). תכננו רגליים מחומר מעניין, כזה שמשתלב היטב עם הלוח.

איך בונים

כל מי שלו יכולת טכנית בסיסית וברשותו כלי עבודה כגון מסור חשמלי, מברגה נטענת, מקדחה או אפילו רק פטיש, מסמרים ומסור ידני יכול לבנות שולחן קפה, מדובר ממש בפרויקט שמתאים אפילו למי שעושים צעדיהם הראשונים בביצוע פרויקטים בשיטת עשה זאת בעצמך.

צבע

עץ הוא חומר זמין וכזה שקל מאוד לעבוד איתו (יחסית לברזל למשל), אפילו שולחן קפה בסיסי מאוד מעץ יכול להראות מרשים ומעניין אם רק צובעים אותו יפה. בחרו צבע שמשתלב עם העיצוב באזור בו יוצב השולחן, קחו את הזמן לצבוע בסבלנות ובתשומת לב.

מי שלוקחים על עצמם בניית שולחן קפה ישיגו בהשקעה קטנה של זמן ומאמץ לא רק שולחן ייחודי ונאה אלא גם כזה שסיפור מאחוריו ואשר סייע להם לפתח יכולות עבודת כפיים ברוכות.