פרויקט קל לנגר המתחיל – קופסא מעץ

כל מי שמעוניין לפתח מיומנות עבודה בעץ צריך להתחיל מבניה של פריטים פשוטים כגון שרפרף או שולחן קטן. בפסקאות הבאות תמצאו טיפים לבניית קופסא מעץ, במידות לפי בחירתכם, פרויקט כזה מתאים לכל מי שלו ידע בסיסי בעבודה בעץ (יודע לנסר ולחבר חלקי עץ זה אל זה בברגים). כלי העבודה שתצטרכו מצויים כיום כמעט בכל בית, מקדחה, מסור חשמלי (בעל להב סובב או עולה ויורד), מברגה חשמלית נטענת, בורגי עץ, זוויות מתכת (אפשר לקנות בכל חנות אספקה טכנית). עוד תצטרכו לוחות עץ בעובי מינימאלי של 4 ממ’.

תכנון נכון

סוף מעשה במחשבה תחילה, לפני שניגשים לעבודה ציירו את הקופסה שאתם מתכננים לבנות, החליטו על מידות, על האופן בוא תחברו את דפנות הקופסא זו אל זו, האם יהיה מכסה לקופסא.
לאחר התכנון תוכלו לוודא שיש בידכם את כל שנחוץ על מנת להשלים את העבודה, עדיף להתחיל בבנייה מבלי שנצטרך להפסיק באמצע רק בגלל שחסרה לנו זווית (למשל).

ניסור החלקים למידות הנחוצות

אחרי שאנחנו יודעים אילו חלקי עץ נחוצים לנו מגיע הזמן להכין אותם. השיגו עץ במידות מספיקות, סמנו על הלוחות מרובעים במידות של הדפנות ונסרו אותם בעזרת המסור החשמלי, חשוב לעבוד בזהירות, מסור חשמלי יכול לגרום לפציעה חמורה למי שלא משתמשים בו נכון.
כדי לחבר את הדפנות זו אל זו לא חייבים להשתמש דווקא בזוויות מתכת, ניתן לחתוך קורת עץ דקה (למשל במידות 3 סמ’ על 3 סמ’) ולהשתמש בה בפינות הפנימיות של הקופסא.

פריט שימושי ונאה

קופסא מעץ היא פריט שימושי, אם תכננתם ובניתם אותה כראוי היא תשרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות. אפשר להוסיף לקופסא מכסה על צירים ולהפוך אותה לתיבה ממש. כדאי לצבוע את הקופסא כדי להפוך אותה לנאה עוד יותר, אפשר לבחור צבע המשתלב יפה במקום בו אתם מתכננים להציב את הקופסא.

בניית קופסא מעץ היא פרויקט פשוט שיסייע לכם לפתח מיומנות, כשתגלו שאתם יכולים בקלות לבנות קופסא כזו תקבלו ביטחון ותעברו הלאה לפרויקטים מורכבים יותר.