מטבח משחק לילדות וילדים בשיטת עשה זאת בעצמך

פריט משחק אהוב, במיוחד על בנות אך גם על לא מעט בנים, הוא מטבח בזעיר אנפין. מטבח כזה כולל בדרך כלל משטח עבודה קטן (כמו “השיש” במטבח של הבית) מעין כיור (אולי גם ברז שאינו מזרים מים באמת), ומני מתקנים דמויי מכשירים שמצויים כמעט בכל מטבח כיום, דוגמת תנור אפייה, מיקרו, כיריים, מקרר וכד’.
מטבחים שכאלה נמכרים בחנויות הצעצועים, יש המיוצרים על ידי חברות גדולות (בדרך כלל מפלסטיק) ובכמויות, יש אחרים שהם ממש עבודת יד (בדרך כלל מעץ). לפני שאתם שולפים את הארנק ומוציאים מאות שקלים על מטבח משחק שקלו אם לא עדיף לקחת על עמכם פרויקט עשה זאת בעצמך ולבנות מטבח שכזה בעצמכם, אם תבנו מטבח טוב הילדים שלכם וודאי יעריכו את מאמציכם וישחקו בו לא רק בהנאה אלא גם בגאווה.

לא צריך הרבה ידע או כלי עבודה משוכללים

גם מי שלהם נטייה קלה בלבד למלאכות כפיים וברשותם רק כלי עבודה בסיסיים (המצויים כיום כמעט בכל בית) כגון מברגה חשמלית נטענת, מסור חשמלי, מקדחה או אפילו רק מסור ידני ופטיש ומסמרים, יכולים לבנות מטבח נאה מאוד ובתוך זמן לא רב.

מצאו פריט ריהוט שיכול לשמש כבסיס למטבח המשחק שתבנו

כדאי מאוד להתחיל פרויקט בניית מטבח משחק בשיטת עשה זאת בעצמך במציאת פריט ריהוט ישן שיכול שמש בסיס. כך למשל תוכלו להתחיל עם שולחן ישן, שידה, מיטה ישנה, ארון קטן וכו’.
על הפריט שמשמש בסיס אפשר לאלתר כיד הדמיון, לחבר לו תוספות, להסיר ממנו חלקים, לפתוח בו פתחים, להרכיב דלתות קטנות על צירים וכד’.

אחרי שבניתם כדאי גם לצבוע, ילדים אוהבים צבעים עליזים, כדאי לתת לילדים להשתתף בבניה, זה אולי קצת מלכלך אבל ילדים ישמחו לצבוע איתכם יחד, צריך רק להניח הכול במקום שלא איכפת לכם שמטפטף שם צבע, להכין טינר וסמרטוטים כדי לנקות את הזאטוטים ולאפשר להם לתת דרור ליצירתיות שלהם.
בניית מטבח משחק בשיטת עשה זאת בעצמך היא דרך מצוינת להצטייד בצעצוע שווה במיוחד תוך שהילדים יעריכו את השקעתכם וייהנו הרבה יותר לשחק עם המטבח שבניתם יחד מאשר עם מטבח מהדגם המפואר ביותר שאפר לקנות.