פטישון בוש או מקיטה – השוואת רכישה. 

 

אחד מכלי העבודה הידועים הוא הפטישון. כלי עבודה זה יכול לשמש לצורך חציבה ושבירה, בעבדות של שיפוצים, במשימות ביתיות או מקצועיות. יש דגמים שמופעלים על ידי סוללה נטענת, יש דגמים שמופעלים תוך כדי חיבור לחשמל ויש כמובן דגמים מקצועיים במיוחד, שפחות מיועדים לשימוש הביתי. אם התחלתם להתעניין ברכישה של כלי עבודה כזה יתכן וכבר שמעתם המלצות על מותגים ויצרנים מובילים. יש שממליצים על חברת מקיטה. אחרים ממליצים במלוא הפה על דגם המיוצר על ידי חברת בוש. אז מה בעצם עדיף – פטישון מקיטה או בוש? כדי שניתן יהיה לענות על שאלה זו בדקנו והשווינו.

 

פטישון מקיטה או בוש – מה עדיף בשבילכם

אז מה עדיף בשבילכם, פטישון מקיטה או בוש? מכיוון שיש למעשה הרבה מאוד דגמים לכל אחד מהיצרנים הללו בחרנו לסקר דגם איכותי, באותה רמת מחיר של כל יצרן. מחברת בוש, בחרנו דגם של עשרים ושלושה מילימטרים, מצויד בתוספת של שואב אבק לשמירה על סביבה נקיה. שמו של הדגם הנבחר הזה – GBH 2-23 REA. ומה לגבי המותג המתחרה? מה לגבי פטישון מקיטה? כאן בחרנו לסקר פטישון של עשרים ושישה מילימטרים. גם בדגם הזה,   HR2610T/X12יש ייחוד משלו וכאן מדובר בראש מתחלף או במילים אחרות – פוטר מתחלף. אז מה עדיף לכם? להלן התשובות.

 

הספק וסל"ד

יכול להיות שיש לכם כמה וכמה כלי עבודה של בוש, וכולם טובים. בוש כלי עבודה שווה לאיכות גבוהה, אבל מבחינת ההספק בשני הפטישונים שהשווינו המנצחת היא דווקא חברת מקיטה. אם נרצה לתת למספרים לדבר, הרשי שבוש מציגה כלי נחמד, עם הספק של שש מאות וחמישים וואט. אך מה עם הכלי של מקיטה? כאן כבר מדובר בהספק של שמונה מאות ושמונים וואט. האם זאת אומרת שכדאי לוותר על בוש? לא בהכרח. עבור משתמש מן השורה, גם הספק שמציעה הפטישון שלהם בהחלט ראוי ויספיק לצרכים.

 

כדי להבין יותר על איכות הכלים, זה לעומת זה, נרצה לעבור למאפיין החשוב הבא, שנקרא סל"ד (סיבובים לדקה). בקריטריון הזה יש גם כן הבדלים בין שני המותגים. הפטישון של חברת בוש יכול להגיע לרמה של אלף סל"ד – בהחלט יפה. ומה לגבי הכלי של מקיטה? כאן יש אפשרות לרמה של אלף ומאתיים סיבובים לדקה. יש לציין שבשני הכלים ישנה אפשרות למהירות משתנה. 

 

משקל ונוחות והלימה

מחפשים איך להשלים ארגז כלים מאובזר בפטישון ראוי? יש עוד כמה מאפיינים שכדאי לקחת בחשבון. משקל הכלי, למשל. זה של בוש, שוקל שלוש וחצי קילוגרמים. בדיקת הכלי גם מראה שמדובר בכלי נוח לאחיזה ושואב האבק הוא בהחלט תוספת נחמדה. ומה לגבי מקיטה? למרות העוצמה המשופרת, הרי שמשקל הכלי דווקא נמוך יותר מהמתחרה. עד כמה נמוך יותר – כאן מדובר בכלי שמשקלו קצת פחות משלושה קילוגרמים. אז שני הכלים בהחלט נוחים ושניהם לא יותר מדי כבדים, אך מקיטה זוכה לבכורה גם בקריטריון הזה.

 

אם יש לכם ניסיון מצוין עם מברגה נטענת מקיטה, יתכן שכשתקנו פטישון תבחרו באופן אוטומטי באותו יצרן. אך לפני כן, נוסיף עוד כמה פרטים לגבי שני הכלים שבהם אנו עוסקים כאן. הפטישון של בוש כולל אפשרות לויסות אלקטרוני ופעולה דו כיוונית, יש לו קצב הלימה נאה שיכול להגיע לארבעת אלפים וארבע מאות פעימות לדקה. הוא מסוגל לבצע קידוח או לפעול ברטט. ומקיטה? יכול להציג עד ארבעת אלפים ושש מאות פעימות לדקה, עם כושר קידוח משופר לרבות קידוח בטון.