אילו כלי עבודה לאלקטרוניקה נחוצים בכל בית?

 

בכל בית חשוב שיהיו כלי עבודה שונים לצורך ביצוע עבודות מגוונות וכן תיקונים. כמובן שמי שמעוניין שיהיה לו ארגז כלים מקצועי ברמה הגבוהה ביותר צריך יותר מאשר כמה כלים בסיסיים, אך אפשר להתחיל גם בפחות מזה.

אם אתם עוסקים באלקטרוניקה ברמה הביתית, אם נחוצים לכם כמה כלי עבודה כדי שתוכלו לבצע תיקונים או מדידות, כלי עבודה לאלקטרוניקה יועילו לכם רבות. בחלק מהכלים ניתן לעשות שימוש גם ללא רקע קודם וחלק אחר יהיו מאוד מועילים במידה ויש לכם מושג או רקע, אפילו שטחיים. להלן נראה מה כדאי שיהיה גם בבית שלכם.

 

כלי עבודה לאלקטרוניקה לחיתוך וחישוף

יש כלי חיתוך שאין להם קשר מיוחד לאלקטרוניקה. לעומת זאת, יש גם כלי עבודה לאלקטרוניקה שנועדו בדיוק לתכלית זאת. מסור, למשל, לא נחשב לכלי חיתוך לעוסקים בחשמל או אלקטרוניקה, אבל קטרים ייעודיים – בהחלט כן. מה ניתן לעשות באמצעות קטרים טובים? בין היתר ניתן לחתוך באמצעותם כל מיני סוגים של חוטים. יש דגמים שיתאימו אם אתם זקוקים למכשיר לחיתוך חוטים דקים. יש מכשירי חיתוך וחישוף שנועדו לחוטים עבים יותר, לרבות חוטים בעלי שכבת בידוד רצינית.

 

מלחמים מצוינים

אילו עוד כלי עבודה מקצועיים נחוצים בכל בית לכל מי שעוסק באלקטרוניקה, בחשמל, או בשילוב בין השניים? מלחמים, למשל, הם כלי חשוב ונחוץ ביותר. יש מלחמים מסוגים שונים, יש דגמים בעלי רמת עדינות ודיוק יוצאים מהכלל. יש סוגי מלחמים שפועלים על חשמל ויש גם דגמים שניתן להטעין, כך שניתן להפעיל אותם גם אם אין נקודת חשמל קרובה. ציוד הלחמה יכול להיות פשוט ביותר, עם אביזרים בעלות של עשרות שקלים בודדים ויש גם ציוד יותר יקר, של מותגים וחברות יותר ידועות.

 

ציוד למדידת מתח

לפני שמחפשים יבואן כלי עבודה כדי לרכוש את כלי העבודה הנחוצים לכם בתחום האלקטרוניקה, כדאי לדעת איזה סוג נוסף של כלים כדאי שיהיה בכל בית. ציוד חשוב ביותר הוא מכשיר המדידה שנקרא בשם רב מודד. מהו בדיוק תפקידו של מכשיר זה? זהו כלי שמאפשר מדידה של כל מה שחשוב לכם בתחום החשמל והאלקטרוניקה.

יש לכם צורך למדוד מתח חשמלי? נחוצה לכם בדיקה של זרם חשמל? התנגדות חשמלית וכיוצא באלה? אין ספק שרב מודד הוא המכשיר בשבילכם. יש דגמים שפועלים בטכנולוגיה הדיגיטלית ויש כאלה שמספקים חיווי אנלוגי. מי שמחפש מכשיר מדידה נוסף (בדרך כלל לא במקום הרב מודד) יוכל למצוא תועלת גם באוסילוסקופ. באמצעות כלי זה ניתן לקבל חיווי של מתח חשמלי באופן מחזורי, חוזר ונשנה. 

 

כלים מתוחכמים וגם בסיסיים

כלים נוספים שיכולים להיות נחוצים מאוד כוללים גם כלים יחסית מתוחכמים וגם כלים יותר בסיסיים אך מאוד נדרשים. מי שמתכנן לבצע תיקוני חשמל ואלקטרוניקה, מי שזקוק לפתרונות טובים לשימוש ביתי יעיל, יוכל למצוא לא מעט פריטים מתוצרת בוש כלי עבודה. מקדחה טובה, למשל, מהווה כלי עבודה חיוני שאין לו תחליף. בנוסף, גם טסטרים ומברגים לבדיקת שקעי חשמל או הברגות חשובים לא פחות.

כלי בסיסי שנחוץ מאוד הוא סכין החיתוך (סכין יפנית) ולא יזיק שיהיה בהישג יד גם אולר טוב. מה עוד כדאי שיהיה בבית? כלי עבודה ידניים כגון פינצטות יכולים להיות מועילים מאוד ויש דגמים מכופפים, מהופכים, ישרים ואחרים. יש מלקחיים שמסייעים לאחיזה נוחה ומדויקת ואשר דרושים להלחמות ולסוגי פעולות נוספות. גם עזרים כגון זכוכית מגדלת טובה יתבררו כחיוניים ולא כדאי לוותר עליהם.