המדריך לבניית דק

 

עבודות בעץ הן תחום מרתק וקסום, עבודה אמיתית בידיים באמצעות כלים לנגרות שבסופה מוצר שימושי ומרשים שבניתם במו ידיכם. אחד האתגרים המורכבים והמספקים ביותר בהקשר לשיפוצים ובנייה הוא ללא ספק בניית דק באופן עצמאי. הדק מספק מקום נעים, מזמין ושימושי לשבת בו, הוא הופך כל חצר למרשימה הרבה יותר וכאשר אתם בונים אותו בעצמכם, הכל מקבל משמעות ודגש חזק יותר. אז אם תמיד רציתם לבנות דק לבדכם אבל לא ידעתם איפה להתחיל ומה לעשות, המדריך הבא הוא בשבילכם!

תחושת הסיפוק והגאווה שתרגישו בסיום פרויקט הדק שלכם תלווה אתכם עוד זמן רב ותחזור בכל פעם שתשבו על הדק שלכם – את הכלים והציוד לבניית הדק שלכם תוכלו כמובן למצוא באתר בית סנטר ואנו מוכנים ומזומנים לסייע לכם בכל צורך או שאלה.

 

 

  הציוד והכלים הדרושים

כמובן שהציוד המדויק וכלי העבודה שתזדקקו להם לצורך בניית הדק המושלם שלכם משתנים בהתאם לגודל הדק, סוג הדק ובעיקר תנאי השטח בו אתם מתקינים את הדק – יש הבדל מהותי בין בניית דק על אדמה, דק צף במרפסת או על משטח קיים אחר. אך באופן כללי זוהי רשימה של ציוד וכלים שתזדקקו להם:

 

  • מסור עגול או מסור אנכי איכותי – לניסור הקרשים לגדלים המתאימים
  • מקדחה (לדק צף אולי יהיה צורך בפטישון כגון פטישון בוש)
  • מברגה
  • ברגים לעץ (בדק צף תצטרכו גם ברגיי ג’מבו לחיבור קורות התמך לקיר) 
  • מסמרים איכותיים וגדולים או אקדח מסמרים (לא חובה בכל סוגי הדקים)
  • פלס
  • סרט מדידה
  • פטיש
  • קורות תמיכה ראשיות למסגרת
  • עמודי עץ ותמיכות מתכת מתאימות לדק המורכב על אדמה
  • תערובת בטון/מלט לחיזוק עמודי תמיכה בדק הבנוי על האדמה
  • קורות תמיכה לעצי הדק
  • עץ מתאים למשטח הדריכה

שלבי הביצוע (דק בנוי על משטח אדמה)

1. מסמנים את שטח העבודה והדק באמצעות חוט הקשור לכמה עמודי מתכת או פלסטיק.

2. בניית מסגרת: הדק שלכם מצריך מסגרת, זו יכולה להיות מקורות עץ גדולות שתקבעו לקרקע בהמשך באמצעות עמודים חפורים באדמה ומחוזקים בבטון. ניתן להתחבר לקיר סמוך עם קורת תמך 5X15 וברגיי ג’מבו.

3. חפירת בורות לעמודי הקיבוע והתמיכה – בפינות המסגרת. עומק של כחצי מטר אמור להספיק. בכל בור קטן ניתן להציב עמוד עץ או מתכת עבה ולחבר אותו לקורות המסגרת. בהמשך תמלאו בורות אלו בבטון.

4. הרכבת קורות תמיכה: אלו נושאות את מרבית המשקל כך שהן צריכות להיות חזקות ומפולסות. חברו את קורות התמיכה המרכזיות למסגרת, תוך התחשבות שעליהן תחברו עוד קורות נשיאה לרצפה ואת עצי הדק עצמם. כל דק מעל גודל של 1.8 מטר חייב קורת תמיכה גם במרכזו.

5. עכשיו השלב להרכיב ולהתקין את מסגרת הדק הפנימית. מחברים את קורות נשיאת רצפת העץ למסגרת הראשית ולקורת התמיכה. כל קורת נשיאה תהיה במרחק של כחצי מטר מהקורה שלידה. חשוב לוודא שהכל מפולס. מסגרת זו מתחברת למסגרת החיצונית הראשית של הדק או לעמודים שהתקנו בשלב קודם.

6. הכינו בטון ושפכו לבורות העמודים שהכנתם קודם. כל עמוד צריך להיות מחבר או למסגרת הראשית ו/או למסגרת הפנימית שעליה מורכב הדק. ניתן להשתמש בתושבות מתכת ייעודיות.

7. לתוספת חוזק אפשר לחבר עוד קורות חיזוק קטנות בין קורות הנשיאה ועל גבי קורת התמך הראשית. כמו כן אפשר לחבר רגלי תמיכה.

8. מניחים את קורות הדק עצמן, מתחילים מקצה אחד של המסגרת ומחברים. החיבור של הקורות צריך להיות אחיד מבחינת רווחים ומיקום הברגים. עדיף לקדוח חור מוביל ורק אז לחבר ת קורות העץ לקורות הנשיאה, כך העץ לא יתבקע.

9. אם יש שאריות קורות דק שבולטות החוצה, נסרו אותן לקבלת מראה חלק ואחיד, יתכן ותצטרכו לשייף מעט.

10 בהתאם לסוג העץ, אולי תצטרכו לשמן ולצבוע את העצים לאחר סיום ההתקנה.

 

פייסבוק בית סנטר

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


26/02/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

השלבים בצביעת עץ – המדריך המלא

השלבים בצביעת עץ
המדריך המלא

היתרונות והחסרונות של רצפת עץ ורצפת שיש

היתרונות והחסרונות של
רצפת עץ ורצפת שיש

מה עושים עם חתיכת עץ והמון כשרון

מה עושים עם חתיכת
עץ והמון כשרון

המדריך המלא להתקנת רצפת פרקט

המדריך המלא להתקנת
רצפת פרקט