פוליאוריטן מוקצף  החומר לאיטום

 

כידוע, מים שקטים חודרים עמוק, ככל שנתיר למים לחלחל דרך סדקים שנוצרו בקירות או בתפרים (בין קיר למסגרת של חלון למשל) אנו מסתכנים בנזקי רטיבות שהיקפם רק ילך ויגדל. קיימים חומרים שונים המיועדים לאיטום מבנים, כך למשל חומרים שונים המבוססים על סיליקון ופולימרים אחרים אותם מזריקים אל הסדק באמצעות “אקדח סיליקון”. חומר מצוין לאיטום, נוח מאוד לשימוש ולא יקר, הוא הפוליאורטן המוקצף, רבים אינם מכירים חומר זה וחבל. בפסקאות הבאות תמצאו מידע שימושי אודות חומר איטום זה, יתרונותיו, איך משתמשים בו ועוד.

מה זה בכלל פוליאוריטן מוקצף

מדובר בחומר המיועד לאיטום ובידוד, ניתן לרכוש פוליאוריטן מוקצף במיכלים להתזה (“ספריי”). עמידותו לשינויי טמפרטורה גבוהה, הוא דוחה מים באופן מוחלט (אינו מאפשר כל חדירה של מים או לחות), הוא גדל בנפח פי 2.5 מרגע שהותז החוצה מן המיכל וכך מתרחב וממלא את הסדק ללא שנותרים מרווחים כלל.

 

יתרונות עיקריים

לשימוש בפוליאוריטן מוקצף לצרכי איטום יתרונות רבים, אלה העיקריים שבהם:

  • נוח מאוד לשימוש – ייקח לכם פחות ממחצית הזמן לאטום סדק או מרווח בעזרת חומר זה מאשר עם כל חומר אחר
  • איטום הרמטי – בגלל שמדובר בחומר שמתרחב ותופס את צורת הסדק אין חשש שיוותר מרווח דרכו יוכלו מים לחדור
  • מחיר משתלם – מחיריהם של חומרי איטום הם גבוהים יחסית, פוליאוריטן מוקצף מאפשר מילוי סדקים רחבים במחיר זול
  • בידוד תרמי ואקוסטי – מלבד איטום הפליאוריטן המוקצף מבודד מפני רעש ומפני אבדן חום / קור.

 

אופן השימוש

חובבי עשה זאת בעצמך יכולים לקנות מיכלי התזה בנפח של 750 סמק’. לא צריך שום כלי עבודה נוספים למעט שפכטל וסכין יפנית להסרת עודפים. מנקים את האזור המיועד לאיטום, מנערים את המיכל היטב (לפחות 20 פעם), מרכיבים את הצינורית ומתיזים אל תוך הסדק כשהמיכל הפוך. החומר יתנפח וימלא את הסדק, ניתן למלא שכבות של עד 40 ממ’ בכל פעם, יש למלא שכבה אחר שכבה כדי לאטום סדקים שעוביים עולה על 4 סמ’. עם גמר ההתזה ניתן להסיר עודפים באמצעות שפכטל, לאחר הייבוש ניתן לחתוך ולעצב בעזרת סכין יפני או כלי חיתוך אחר.