עשה זאת בעצמך מתלה עציצים צבעוני מקופסאות שימורים ו(כמעט) ללא כלי עבודה

מה יותר קלאסי ממתלה של עשבי תיבול ליד המטבח? אתם לא צריכים גינה לשם כך – אפילו קיר, שפונה אל החלון והוא חשוף לאור, ישמש אתכם נהדר לצורך העניין. לפניכם – המדריך ליצירת מעמד צבעוני וקל להכנה לצמחים קטנים או עשבי תיבול – בעשר דקות של עבודה

מה תצטרכו?

שלוש עד חמש קופסאות ישנות, רצוי קופסאות שימורים שהן עמידות מאוד

מעמד לקופסאות – רשת, גדר, מדף ישן או קרש עץ שמוצא חן בעיניכם

להכנת המעמד: צבע, נייר לטש, חוטי ברזל

מסמרים

פטיש

צבע על בסיס מים, מברשת וספוגית קטנה

מה עושים?

  1. מתחילים בהכנת הקופסאות – מנקים אותן, מסרים מהן שאריות של מדבקות וכדומה, מסירים לחלוטין את המכסים ומוודאים שאין באזור המכסה אזורים חדים שעלולים לפצוע אתכם בעתיד. אם יש – הסירו אותן באמצעות סכין או פותחן.
  2. צובעים את הקופסאות. ניתן לצבוע בצבעי פוליאור, להדביק מדבקות, ניתן אפילו לתת לכל ילד לקשט קופסה משלו בדרך שתהיה חביבה עליו. כדאי לארגן מברשות צביעה עדינות וטובות וצנצנת קטנה עם מים (לצבעים על בסיס מים) אם משתמשים ביותר מצבע אחד.
  3. באמצעות פטיש ומסמרים, יוצרים שלושה חורי ניקוז בתחתית הקופסה, דרכם ייזלו מים מיותרים מהשקיה. אם אתם מתכננים לתלות את העציצים, ייתכן שתרצו לצבוע גם קעריות חד פעמיות בגודל מתאים ולקבע אותן לתחתית הקופסה, על מנת שמים יצטברו שם ולא ייזלו על הרצפה.
  4. ניתן להניח את הקופסאות המקושטות על מדף, או לקבע אותן אנכית לכל קרש. ניתן לרכוש רשת או להכין רשת מגדר ישנה, לצבוע אותה, לחורר בחלקן העליון את הקופסאות ולחבר אותן אל הרשת באמצעות חוט מתכת. אם אתם משתמשים במעמד מעץ – ייתכן שתרצו לשייף ו/או לצבוע אותו.
  5. לאחר שהקופסאות מוכנות ומקובעות, ניתן למלא אותן באדמה ולשתול בתוכן צמחים מתאימים. עשבי תיבול כמו נענע, לואיזה, בצל ירוק, פטרוזיליה, או למון גראס יהיו מושלמים לגידול ביתי כזה.