שיפוץ באמבטיה – מגבס?? כן!

פעם, שיפוץ הקירות באמבט היה עניין רציני, יקר, ואיטי. המאפיין המרכזי של חדר האמבט – שהוא חדר רטוב – הפ בעצם את כל החומרים שבהם נעשה שימוש במהלך השיפוץ, לחומרים המותאמים לחדר זה (ובדרך כלל גם יותר יקרים). חידושים שאנחנו רואים בעולם השיפוץ לאחרונה, מאפשרים הקמה של קירות גבס אפילו בחדרים רטובים, ואפילו – במגוון של פתרונות שיתאימו לכל צורך. על קירות גבס בחדר האמבטיה – במאמר שלפניכם.

קירות גבס עמידים למים? בדיוק מה ששמעתם!

קירות גבס “סטנדרטיים” הם ממש לא הקירות האופטימאליים לחדרים רטובים או חיצוניים. העמידות שלהם בפני תנאים אקלימיים ורטיבות היא נמוכה מאוד. בשנים האחרונות הוצגו סוגים חדשים של גבס, המאפשר בנייה בטוחה גם בחדר האמבטיה ובחדרים רטובים, המוזילה ומזרזת תהליכים של שיפוץ בחדרים אלה.

שלושה סוגים של קירות גבס לאמבט – הזול ביותר הוא גבס ירוק, אחריו גבס מסוג צמנט בורד, ואחריו – זה שנחשב איכותי ביותר והוא גם היקר ביותר – אקווה פאנל. סדרי הגודל של המחירים עבור חומרים אלה הם החל מ 200 ש"ח למ"ר עבור הגבס הירוק, והחל מ 350 ש"ח למ"ר עבור האקווה פאנל. מחיר הצמנט בורד גבוה מזה של הגבס הירוק ונמוך מזה של האקווה פאנל. לשם השוואה, מחיר למ"ר של קיר בלוקים הינו כ – 450 ש"ח למ"ר.

פתרון נפלא המספק איכות טובה למחפשים שיפוץ זול או מהיר

כאשר יש לכם מספיק זמן והתקציב אינו לוחץ מדי, נמליץ כנראה על שיפוץ מקירות של מלט, המספק עמידות מוחלטת מפני רטיבות. אבל, אם הזמן או התקציב מהווים שיקול משמעותי בבחירה – אל תהססו לבחון את האפשרות של קירות גבס, המאפשרים בנייה מהירה, גמישה ובדיוק לפי התכנית שלכם, ואפילו במחיר מופחת ביחס לקירות לבנים.

אפשר לעשות את זה בשיטת “עשה זאת בעצמך”?

כעיקרון, גבס הינו חומר נוח וקל לעבודה. אבל – בפרויקטים של שיפוץ חדרים רטובים, בעיקר בשל עניין האטימות שהוא חשוב כאן, היינו ממליצים לשקול עבודה של איש מקצוע או לפחות היכרות טובה עם החומר לפני שישר תתחילו לבנות קיר גבס באמבט. אם יש לכם נסיון עם החומר, זמן וחשק ללמוד – שיפוץ האמבט עם גבס לחדרים רטובים, עשוי להיות פרויקט שתיהנו ממנו. בהצלחה!