לכבוד השנה החדשה – שולחן לתלמיד בשיטת DIY


שנת הלימודים נפתחת ואנו מציידים את האוצרות הקטנים שלנו בכל מה שיצטרכו כדי ללמוד היטב. אנו מצפים שבבית הספר יספקו להם שולחן נוח ומעוניינים שגם בבית תהיה להם פינה נעימה לשבת לעשות שעורי בית ולהתכונן למבחנים מול שולחן תלמיד טוב. אפשר לקנות שולחן תלמיד, יקר יותר או פחות, אבל אפשר גם לבנות אחד במו ידיכם. לא רק שתחסכו כסף אלא ילדיכם בוודאי ידעו להעריך את המחווה, לשימוש בשולחן שבניתם עבורם יש ערך מוסף עצום, אפשר בהחלט להניח שזה גם יעודד אותם להשקיע יותר בלימודים.

 

זה קל יותר משאתם חושבים

כדאי לדעת שלבנות שולחן תלמיד הוא פרויקט פשוט למדי. כל מי שיש להם מברגה חשמלית נטענת, מסור חשמלי מסוג כזה או אחר (בעל להב עולה ויורד, להב סובב  או מסור פנדל) וקצת יכולת טכנית, יכולים לעשות זאת.

ציירו את השולחן שאתם רוצים לבנות, תכננו אותו כך שיתאים במידותיו למקום המיועד עבורו. קנו את קורות ולוח העץ שתזדקקו להם, לחילופין אפשר לבחור למחזר עץ, למשל לפרק משטח עץ שמצאתם, ארון ישן וכד’.

קצת ניסורים לפי מידה, חיבור קורות ולוחות זה לזה באמצעות בורגי עץ בעובי ואורך מתאים (לא לשכוח לקדוח בעץ לפני שמבריגים כדי למנוע סדקים ופיצוצים), צביעה בלכה מגוונת או צבע אטום והנה לכם שולחן מרשים.

 

טיפים

כולנו מכירים את תופעה של שולחנות במסעדה שמתנדנדים ומקשים עלינו לאכול בנחת, מה עושים כדי שזה לא יקרה לשולחן התלמיד שאתם בונים עבור יקירכם? עלפי רוב מספיק להקפיד שרגלי השולחן יהיו במידה מדויקת, ללוח העץ וודאי תהיה די גמישות ומשקל כדי שארבע רגלי השולחן (כל עוד הן במידה זהה ומורכבות בדיוק במאונך ללוח השולחן) יגעו ברצפה ויתמכו בשולחן היטב.

אפשרות נוספת היא לקבע צד אחד של לוח השולחן אל הקיר ולתמוך את הצד השני בשתי רגליים בלבד (פחות רגליים, פחות מקום לאי דיוקים).

 

מתחת לשולחן אפשר להוסיף בקלות מדפים ואפילו מגרות. אם אתם רוצים פתרון קל פשוט תציבו מתחת לשולחן (בצמוד לאחד הצדדים) כוננית צד מיטה משומשת (כזו עם שתיים או שלוש מגרות), בהצלחה . . .