לקראת הקיץ – הקמת סוכך בגינה בשיטת DIY


הקיץ בישראל מאופיין בחום כבד ושמש קופחת, בימי הקיץ קשה ליהנות מן הגינה אם אין בה אזורים מוצלים. כדאי לדעת שאפשר בקלות להקים סככות צל בגינה, כאלה שיהיו שימושיות בקיץ ונוכל לפרק עם בוא הסתיו.

כל שנחוץ הם כלי עבודה בסיסיים כגון מקדחה חשמלית, מסור ומברגה, מעט חבלים ורשת צל בגודל הרצוי.

 

נקודות קיבוע

כדי להקים סככה נאה נצטרך לפחות שלוש אם לא ארבע נקודות קיבוע. דרך מצוינת למתוח רשת צל היא שתי פינות אלכסוניות אל נקודות גבוהות ושתי הפינות האלכסוניות האחרות לנקודות קיבוע נמוכות. אם יש לנו רק שלוש נקודות קיבוע ניתן להקים סככה משולשת. ניתן כמובן גם לפרוש את רשת הצל באלכסון (צד אחד מוגבה והשני נמוך) או ישר במאוזן.

 

השתמשו במה שכבר קיים

לפני שמחליטים לקבע עמודים בבטון לצורך מתיחה וקשירה של רשת ההצללה של הסככה כדאי לבדוק מה כבר קיים ונוכל להשתמש בו. כך למשל ניתן להתקין וו חזק על גבי קיר (באמצעות מקדחה חשמלית רוטטת ודיבל ג’מבו שראש מוט ההברגה שלו הוא כבר בצורת וו). עוד אפשר לקשור חבלים אל עצים או עמודים, לפעמים עדיף למתוח חבל מעט ארוך ולוותר על התקנת עמוד חדש.

 

למתוח היטב את רשת ההצללה

עניין חשוב מאין כמותו בכל הקשור לסככות צל לקיץ הוא למתוח היטב את רשת ההצללה. סככה שאינה נמתחת כראוי עלולה להפוך למעין “מפרש” בעת שנושבת רוח, כוחות גדולים יפעלו אז על נקודות המשען, חבלים עלולים להיקרע וכד’.

 

תכנון נכון יאפשר הפקת צל יעיל

תכננו היטב את הסככה שאתם מתכוונים להקים. בדקו היכן הכי כדאי לפרוש את רשת הצל, איזה גודל כדאי שתהיה, באיזה גובה מהקרקע הכי טוב למקם אותה, האם יש לפרוש אותה בזוית ולאיזה כיוון וכד’. פעמים רבות תגלו שתכנון נכון מאפשר להשיג כמות צל מספקת מבלי שצריך לפרוש רשת צל גדולה מאוד.

חשוב להקדים ולהקים את סככת הצל שלכם כך שתוכלו ליהנות ממנה במשך כל הקיץ, כשהלילות מתחילים להפוך קרירים קרב הזמן בו תצטרכו לפרק את הסככה.