ריהוט לבית ולגן בהכנה ביתית בעזרת מסור עצים

 

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהריהוט שאנו מכניסים לביתנו משפיע באופן מהותי על האווירה ועל הסגנון שמקיפים את חיינו. רבים משקיעים מאמץ רב וגם ממון רב ברכישה של ריהוט איכותי לבית או לגן, אך אפשר גם אחרת. במקום למהר לרשתות השיווק או לנגריות המקצועיות, אפשר לבחור בשיטת “עשה זאת בעצמך”. באמצעות מסור עצים איכותי וכמה כלי עבודה נוספים, אפשר להכין, לנסר, להקציע, מגוון רחב של סגנונות ריהוט. כל מי שמוקיר את התוצאות של מלאכת כפיים ראויה לשמה, כל מי שמעוניין להתגאות במעשה ידיו ולמלא את הבית ברהיטים מסוגננים שאין לאף אחד אחר – זה בהחלט אפשרי. מסור טוב, סט מברגות מקיטה, יצירתיות, דמיון ומעוף והמחמאות יתחילו לזרום.

 

מסור עצים לחיתוך מדויק

אילו רהיטים ניתן לייצר ולהרכיב באופן עצמאי? למעשה, כמעט כל סוגי הרהיטים שאפשר לחשוב עליהם ניתן ליצר באופן עצמאי, כפי שהיו עושים פעם, כפי שמצליחים לייצר בנגריות המובחרות. בסיס איכותי למיטה? שידה מרהיבת עין מעץ אגוז או מעץ אלון? דק לגינה או שולחן מקסים לגינה או למרפסת? את כל אלה ועוד הרבה יותר אפשר להכין לבד.

 

כל מה שצריך כדי להתחיל בעבודה הוא הכלי הנכון לחיתוך עץ. מסור עצים מצוין, שיאפשר לכם לבצע חיתוך מדויק הוא הדרך לטפל בקורות השונות ובחלקי העץ שרכשתם במחסן העצים. אמנם אי אפשר לומר שכלי העבודה האיכותיים לחובבים הרציניים ולמקצוענים הם זולים מאוד, אבל מאידך – הם גם לא מאוד יקרים. יותר מכך – כאשר מייצרים לבד את הרהיטים לבית ואת רהיטי הגינה חוסכים הרבה מאוד כסף. למעשה, כמעט תמיד, החיסכון עולה בהרבה על ההשקעה. ולא פחות חשוב, הסיפוק שבעבודה.

 

מודדים, מסמנים, מנסרים

מי שטרם רכש ארגז כלים מקצועי, מי שחסרים לו ברגים, מקדחות, מלטשות וכיוצא באלה, מוזמן לבצע רכישה ולהתחיל בעבודה. כדי שהריהוט יהיה מאופיין בקווים מדויקים ובמראה מהוקצע לחלוטין חשוב לעבוד מסודר, חשוב לעבוד מדויק. לא כדאי למהר ולהתחיל לחתוך ולקצץ. חשוב לפני כן להכיר את כלי העבודה, חשוב להבין כיצד להשתמש בהם בצורה הנכונה, המדויקת, הבטוחה. לאחר מכן אפשר לבצע את הסימונים באמצעות עיפרון, לאחר מכן אפשר לנסר, לשייף, ללטש. ואז, כל מה שנותר זה להרכיב את הרהיט שיצרתם במו ידיהם.

 

מיטת שיזוף? נדנדה לילדים שאוהבים לשחק בגינה? כיסא בריאותי לחדר העבודה? מדפים, כונניות ואצטבות? כל אלה מעניקים את האווירה לבית, שלא ניתן לרכוש בשום חנות, באף נגריה. לכל מי שאוהב לעבוד, למי שאוהב ליצור – רהיטים בהכנה ביתית הם הדבר האמיתי.

 

פתרונות מגוונים לחיתוך

כדי להכין רהיטים שונים באופן מקצועי ומדויק יש להיעזר בסוגים שונים של מסורים, לפי הצורך. יש כאלה שנעזרים בסוג של מסור שנקרא מסור סרט. יש הנעזרים במסור חשמלי עגול, מסור שולחני או מסור גרונג. ניתן למצוא משורים ידניים, אך מי שרוצה להכין רהיטים בדרך כלל ייעזר בכלי חיתוך איכותיים המבוססים על חשמל. יש בנמצא גם דגמים נטענים, מיטלטלים, שקל לבצע איתם סוגים מסוימים של חיתוך.

 

הצטיידתם במקדחה טובה? יש לכם מסור עצים חשמלי מדגם משובח? יש לכם תוכנית לגבי הרהיטים שחשבתם עליהם לבית, לסלון, לגינה, לחדר הילדים? ואולי עומד לפניכם ריהוט ישן שאתם רוצים לחדש משום שחבל לזרוק רהיטים ישנים באיכות של פעם? זה הזמן להפשיל שרוולים. לאחר החיתוך, השיוף, ההקצאה, לאחר השימוש בצבע, בלכה ובכל פתרונות הגימור האהובים עליכם הבית ייראה אחרת לגמרי.