זה אפשרי! התקנת מקלחון בשיטת עשה זאת בעצמך

מקלחון הוא דבר שימושי מאין כמותו, בארץ חמה כשלנו טוב שאפשר להיכנס לשטיפה זריזה בלי להשפריץ סביב, בחורף מקלחון מאפשר ליהנות מחום המים בלי שצריך לחמם את כל האזור, עוד מישהו יכול להשתמש בחדר האמבט במקביל אלינו ועוד. מחירים של מקלחונים נעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים (ואף יותר), הכול בהתאם לאיכות וכמה מפואר הדגם בו בחרנו. התקנת המקלחון תוסיף לפחות אלף שקלים לעלות המקלחון. מי שלהם נטייה לביצוע פרויקטים בבית בשיטת עשה זאת בעצמך יכולים בהחלט להתקין בעצמם מקלחון, כל מה שנצרך לפרויקט זה הוא מעט ידע טכני, קריאה של מדריך מסוג ורכישה של כלי עבודה מתאימים בחנות כלי עבודה.

ניתן גם לקנות מקלחון משומש, במצב טוב ובתנאי שפורק בצורה מסודרת. מי שקונים מקלחון משומש ומתקינים אותו בעצמם יוכלו להרשות לעצמם מקלחון מפואר ומפנק בתקציב שהיה מספיק למקלחון בסיסי בלבד אם היו רוכשים אחד חדש ומזמינים בעל מקצוע שיתקין אותו עבורנו.

 

הכנת האזור ורכישת מקלחון מתאים

מלאכת התקנת המקלחון מתחילה עוד טרם רכשנו את המקלחון עצמו. יש לתכנן היכן בדיוק יוצב המקלחון, להחליט על גודלו, האם יהיה זה מקלחון פינתי (בעל שתי דפנות בלבד), מקלחון מעוגל, מלבני או מרובע, יש לוודא שבמקום המיועד יש ברז תקין וניקוז מתאים.

לאחר שאנו יודעים את מידותיו ומבנהו של המקלחון שאנו צריכים יש למצוא אחד מתאים, ניתן להתרשם ממבחר בקטלוגים של בתי עסק מתחום אביזרי האמבט. קחו בחשבון שניתן למצוא גם מקלחונים טובים במחיר משתלם במיוחד מיד שנייה, מי שקונים מקלחון מיד שנייה חשוב שיוודאו שהוא פורק בזהירות ושמספקים לכם את כל החלקים שתצטרכו.

 

התקנת המסילות

דפנות המקלחון ודלתותיו עשויים זכוכית או פלסטיק המקובעים אל תוך מבנה העשוי פרופילים מאלומיניום. מלאכת התקנת המקלחון מתחילה בקיבוע פרופילי אלומיניום שכאלה באמצעות דיבלים וברגים אל הרצפה והקירות. לאחר שהתקנו את המסגרת הראשונית נמשיך ונחבר אליה את הלוחות והפרופילים הנוספים.


איטום

התקנה איכותית של מקלחון חייבת להיות כזו שלא מותירה מקום למים לחמוק ממנו החוצה. כדי להשיג אטימות יש להשתמש בחומרי אטימה כגון סיליקון או חומרי איטום והדבקה אחרים (דוגמת pr6070). את חומר האיטום מומלץ למרוח על פרופיל האלומיניום בטרם מצמידים אותו אל הקרקע או הקיר, יש לוודא אטימה גם בין לוחות דפנות ודלתות המקלחון והמסילות אל תוכן הם מורכבים, בדרך כלל אטימה זו מובטחת באמצעות אטמי גומי אולם לעיתים יש להיעזר גם בחומר אטימה, במיוחד כאשר מרכיבים מחדש מקלחון שכבר נעשה בו שימוש.