התקנת וילון אמבטיה בקלי קלות, בשיטת DIY

וילון אמבטיה הוא דבר פשוט ויעיל, בין אם יש לכם גם מקלחון ובין אם לאו כדאי להשקיע ולהתקין וילון אמבטיה מסביב לאמבט שלכם, כך ניתן יהיה להתקלח באמבט ללא חשש שמים ישפריצו וירטיבו אזורים בחדר האמבט שאנו מעוניינים שיישארו יבשים (דלת, רצפה, קירות וארונות למשל). מי שלהם ילדים קטנים יגלו שוילון אמבטיה הוא גם חביב עליהם וגם חוסך לכם הרבה עבודת ייבוש אזור האמבט בעזרת מגב עם תום השטיפה .

 

קנו וילון שמתאים לאמבט שלכם

רוב האמבטיות הן בעלות מידות דומות למדי (בין 160 – 180 סמ’ אורך ובין 40 – 55 סמ’ רוחב) חשוב לוודא שהאמבט שלכם הוא מסוג סטנדרטי ושוילון אמבט רגיל יתאים לו. קחו מידות לפני שאתם יוצאים לקנות את הוילון, בדקו אם האמבט מוצב בפינה או לאורך קיר אחד בלבד. ציירו את האופן בו מותקן האמבט, מידותיו, מיקום הקירות, פריטים סמוכים (ארון אמבטיה, אסלה, כיור וכד’), כך תוכלו להתייעץ עם נציגי השירות בחנות האספקה הטכנית ולבחור את הערכה המתאימה ביותר עבורכם.

 

כלי העבודה שתצטרכו 

התקנת וילון אמבטיה היא מלאכת DIY פשוטה למדי, למעשה כל שתצטרכו לעשות הוא לסמן מיקום מדויק לקידוח, לקדוח באמצעות מקדחה חשמלית רוטטת חורים לדיבלים, ולקבע את התפסים אליהם דוחפים את המוטות שוילון האמבט תלוי עליהם.

ודאו שיש לכם מקדחה חשמלית ביתית טובה, מקדח בקוטר מתאים לדיבלים בהם תשתמשו (וודאי יספקו לכם דיבלים עם ערכת וילון האמבט שתרכשו, עלפי רוב אלה יהיו דיבלים בקוטר 6ממ’ או 8 ממ’).

עוד תצטרכו פטיש קטן (לדפוק את הדיבלים אל החורים שקדחתם עבורם), מברגה חשמלית נטענת (להברגת הברגים שמקבעים את תפסי המוטות לקיר) או מברג ידני.

 

אם תצטרכו לחתוך את אחד המוטות כדי להתאים את הערכה למידות האמבט שלכם תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת דיסק חשמלי (עם להב חיתוך ברזל), עם מסור חשמלי ג’יגסו (“ג’קסון”) שעליו מותקן להב לחיתוך מתכת או אפילו עם מסור ידני עליו מותקנת משורית ברזל. שימו לב שאתם מתקינים את הוילון בגובה נכון וקחו בחשבון שמדובר בוילון לצרכי הגנה מנתזים בלבד, אם יופעל עליו עומס (למשל ימשכו אותו או ינסו לתלות משהו כבד על המוט שמחזיק את הוילון) הוילון יקרוס.