הזכוכית כבר לא שקופה וחלקה? יש מה לעשות!

כל הדרכים לחידוש משטחי זכוכית

הרבה מתפלאים לגלות, שיש הרבה מה לעשות על מנת לשמור על משטחי הזכוכית בבית בריקים, חדשים ומנצנצים, ממש כמו ביום בו הגיעו אלינו הביתה. לפניכם: המדריך השלם לחידוש משטחי זכוכיות

הזכוכיות בחדר האמבטיה

המים בישראל מכילים אבנית, לא מעט אבנית. לכן, כל טיפה של מים שנותרת על משטחי זכוכית (כמו למל דפנות המקלחון שלנו) יוצרת עליו מראה עכור, לבן ומלוכלך. חשוב לדעת, שמשטחי זכוכית אין לנקות תוך שימוש בחומרי ניקוי “אלימים”, כמו אקונומיקה. במקום – אנחנו ממליצים לדלל חומץ במים ביחס של 1:3, להוסיף כף של סודה לשתיה, ולשפשף בעדינות בעזרת מטלית (אין להשתמש בספוג לניקוי כלים, אותו ספוג עשוי אלומיניום שאולי ינקה את האבנית אבל ייצור המון שריטות על המשטח). במשטחי זכוכית בחדר האמבט, חשוב לנקות את האבנית שהצטברה באופן קבוע אחת לשבוע, על מנת למנוע הצטברות של אבנית שתהיה קשה לניקוי.

שריטות קלות על רהיטי זכוכית

אם רהיט זכוכית אהוב שלכם נשרט, ניתן להציל אותו. איש מקצוע מיומן יידע ללטש רק את השכבה העליונה של המשטח, באופן בלתי מורגש – והמשטח שלכם יחזור הביתה כחדש. השיטה הזו טובה להעלמה של שריטות קלות, בעובי פחות ממילימטר עד מילימטר וחצי. במקרים של שריטות עמוקות יותר – מומלץ שלא להשתמש בשיטה זו.

שיטה זו ל"העלמה" של שריטות עובדת במקרים של זכוכית שקופה בעוביים שונים, והיא גם עובדת במקרים רבים שבהם הזכוכית היא מעוטרת (בגלל שעומק השיוף קטן מאוד). אם משטח הזכוכית שנשרט לכם הוא משטח מאוייר או מורכב – אנחנו ממליצים לשלוח תמונה לאיש המקצוע ולקבל חוות דעת מרחוק, לפני שטורחים ומסיעים אליו את משטח הזכוכית הפגוע.

מה אפשר לעשות לבד?

זכוכית הינה חומר עדין וגם אם יש לכם מלטשת בבית, אנחנו ממליצים לאפשר לבעל מקצוע לטפל בזכוכית. בדרך כלל, עלות הליטוש אינה יקרה – סדר גודל של 300 ש"ח למ"ר. אם תמצאו איש מקצוע אמין וזמין, תוכלו למסור לו את משטח זכוכית ולקבלו בחזרה – נקי משריטות, משוייף ומחודש – בתוך יום עבודה אחד.