שיפוץ ביתי – טיפים לשיפוץ מוצלח

החלטתם לשפץ סוף סוף את הבית? זהו השיפוץ הראשון שלכם וחשוב לכם לעבור אותו בהצלחה ובעיקר גם ליהנות מתוצאה סופית ראויה? אם כן, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הזו בשלום וגם לקבל את ההחלטות הנכונות:

1. הגדירו את התקציב שלכם מראש – שיפוץ בית יכול לעלות לא מעט כסף, אולם במרבית המקרים ניתן לחסוך “פה ושם” אם מתנהלים נכון. לפני שאתם יוצאים לדרך, הגדירו את התקציב שלכם מראש, את סכום הכסף שיש לכם שאותו אתם יכולים להקדיש לטובת השיפוץ. בהתאם לתקציב זה תכננו יחד עם אדריכל מקצועי שיפוץ שרלוונטי לכם, תוך התייחסות לכלל העלויות הנדרשות במסגרתו. קחו בחשבון שבשיפוץ בית חורגים לרוב מהתקציב שהוגדר בהתחלה, והוסיפו לתקציב המקורי שלכם סכום כסף שיתאים למקרה כזה.

 

2. הגדירו את הצרכים שלכם מדויק ככל שניתן – בין אם מדובר בשיפוץ הבית כולו, בהרחבה או בשיפוץ חדר או חלקים מסוימים בבית, הגדירו את הצרכים שלכם מראש והקפידו לעשות זאת מדויק ככל האפשר. כך תוכלו לקבל מענה בהתאמה מלאה ופתרון שיתאים לאורח החיים שלכם ולצרכים השונים שלכם.

 

3. פנו אל המומחים בתחום – קבלנים, שיפוצניקים או כל כינוי אחר, חשוב שיהיו מנוסים ומקצועיים. אם אתם רוצים שהבית החדש שלכם, הבית שעבר את השיפוץ, יותאם באופן מלא לצרכים שלכם ויציע לכם מרחב בטוח ונעים, וודאו שאנשי המקצוע שבהם אתם נעזרים אכן מומחים בתחום השיפוצים. ערכו סקר שוק, בררו זאת מול כמה גורמים שונים ובקשו מהם גם הפנייה ללקוחות קודמים כדי לשמוע מהם חוות דעת.

 

4. בצעו מדידות מדויקות – מעבר להתייחסות לתכנון המקורי של הבית ולתכנון החדש שלו במסגרת העיצוב, חשוב לבצע גם מדידות במקום ולוודא שהן אכן תואמות את התכנון ואת השרטוטים שבהם אתם ובעלי המקצוע נעזרים. המדידות תאפשרנה לאנשי המקצוע לבצע התאמות ולעבור את הליך השיפוץ בצורה קלה יותר וללא טעויות מיותרות.

 

5. היעזרו בציוד המתאים – כשמדובר בשיפוץ בית, ניסור בטון וביצוע הליכים מורכבים ומאסיביים יותר, חשוב להיעזר בציוד המתאים, אותו מציעות חברות מומחות בתחום. ניסור בטון למשל, חשוב שייעשה עם ציוד כבד יותר בהתאמה מלאה כדי להגיע אל התוצאות הרצויות. הדבר נכון גם לגבי כל ציוד אחר, שילווה אתכם ואת צוות השיפוץ במהלך העבודה. מוטב שלא לחסוך כסף בכך ולחפש ציוד ברמה גבוהה.

 

ערכו חוזה עם בעלי המקצוע – חשוב לסגור על חוזה עבודה מראש מול בעל המקצוע שבו אתם נעזרים במהלך השיפוץ, תוך התייחסות לכמה נקודות חשובות: אחריות וביטוח ותאריכי יעד, כלומר התאריך שבו צפויים לסיים את השיפוץ. צריכה להיות גם התייחסות למקרה שבו השיפוץ נמשך מעבר לזמן המתוכנן, מה שמצריך מכם עלויות נוספות, חיפוש פתרון מגורים חלופי לתקופה ארוכה יותר ועוד.