היתרונות של מסור גרונג מטאבו 

 

מסור גרונג הוא אחד מכלי העבודה החשובים ביותר לכל מי שעובד עם עץ וזקוק לחיתוכים מדויקים ולא רק בזווית ישרה אלא גם בזוויות ספציפיות אחרות (למשל ב-45 מעלות או 30 מעלות וכו’). מסור גרונג מטאבו, כלומר מסור הגרונג של החברה הגרמנית שהיא אחת המוכרות בעולם כלי העבודה, נהנה ממספר יתרונות ספציפיים עבורו, ולמעשה הוא נחשב למותג של ממש בדיוק כמו מקדחה בוש או מלטשת מקיטה (אם לציין שתי חברות מובילות אחרות בתחום כלי העבודה).

 

מתי כדאי להשתמש במסור גרונג של מטאבו או כל חברה אחרת?

מסור גרונג – בין אם זה מסור גרונג מטאבו ובין אם דגם של חברה אחרת, למשל מסור גרונג יונדאי - משמש בעלי מלאכה רבים ובפרט נגרים (אך לא רק הם: כל מי שזקוק לחיתוכים בזוויות ספציפיות, בעיקר של עץ אבל גם חומרי גלם נוספים, ולמעשה גם אם אתם “רק” חובבי "עשה זאת בעצמך" ומבקשים לבנות רהיטים מן הסתם סוג זה של מסור יהיה שימושי מאוד עבורכם).

שימושים נוספים במסורי גרונג הם כשרוצים להכין פאנלים, לייסטים, מסגרת לתמונה או פרופיל לריתוך (כאמור מסורי גרונג, שבאנגלית נקראים miter saw, מנסרים גם מתכת ולא רק עץ, כשמבחינת העובי המקסימלי הדבר כמובן משתנה בין דגם לדגם).

 

עם פנדל או בלי פנדל?

לצד הייחוד שלו – כאמור החיתוך בזוויות ספציפיות (פעולה שלמשל מסור עגול מקיטה או מסור אנכי אינו מסוגל לה) – ישנו מאפיין חשוב נוסף לכל מסור גרונג, וחשוב לתת על כך את הדעת כשמתלבטים איזה מסור לרכוש: הבחירה בין דגמים עם פנדל לבין דגמים ללא פנדל.

פנדל הוא מנגנון מיוחד אשר מאפשר את הנעת המסור לא רק מעלה ומטה אלא גם קדימה ואחורה, וזאת בזכות מסילות מיוחדות שעליהן נעים הלהבים קדימה ואחורה.

האפשרות להניע את מסור הגרונג קדימה ואחורה מעניקה לכלי העבודה יכולות מרשימות הרבה יותר ובפרט את היכולת לנסר משטחים גדולים יותר.

מצד שני, מסור גרונג עם פנדל קשה יותר לתפעול ומחייב מיומנות גבוהה יותר, כך שאם אין לכם צורך של ממש בניסור משטחים גדולים מוטב לוותר עליו. פרמטר משמעותי אחר שיש לקחת בחשבון הוא שמסור גרונג עם פנדל זקוק לשטח אחסון גדול יותר.

 

מטאבואיכות גרמנית ללא פשרות

מטאבו הגרמנית מציעה מבחר רחב של כלי עבודה ובהם מקדחה רוטטת אלקטרונית, משחזת ציר, פטישון נטען קומפקטי, מסור עצים חשמלי, מספרי פח לחיתוך אלומיניום, רוטר, מברגת איסכורית וגבס, גוזם גדר חיה וכמובן מסור גרונג.

החברה, שהמטה שלה שוכן בעיר נורטינגן שבדרום מערב גרמניה, נוסדה ב-1924 בשם “שניצלר” (ע"ש אלברכט שניצלר, ששנה קודם לכן ייצר במאפיה המשפחתית מקדחה ידנית ומכר כ-50,000 כלים כאלה). ב-1945 כמעט והושבתו כל פעילויות הייצור של החברה עקב שריפה, אולם תוך 3 שנים מטאבו השתקמה ועלתה על מסלול צמיחה מואץ.

ב-2013 עמד היקף מכירותיה של החברה על כ-350 מיליון יורו וב-2016 היא נרכשה ע"י התאגיד הבינ"ל המוכר היטאצ’י.

 

מסור גרונג מטאבו עם פנדל KGS254

דוגמה אחת של מסור גרונג מטאבו שכדאי לצרף לכל ארגז כלים מאובזר, ובפרט כאמור אם חלק מהמלאכות שאתם מבצעים כוללות חיתוכי עץ ומתכת בזוויות לא ישרות בהכרח, היא מסור עם פנדל דגם KGS254.

לכלי עבודה זה הספק של 1800 וואט, קוטר להב של 254 מ"מ, מהירות מקסימלית 4500 סיבובים לדקה וקוטר חור לקידוח 30 מ"מ. כמו כן כולל דגם זה סמן לייזר.

בנוסף מצורף אליו מנגנון לשאיבת האבק המתבצע תוך כדי ניסור ושקית לאיסוף האבק.