קילוף הטפט של דלת פלדלת

פלדלת - דלתות הפלדה האלה שאנחנו מכירים כל כך טוב, שמן הולך לפניהם בכל הקשור לשמירה על ה“”he-IL">רעים" מחוץ לבית שלנו. אבל מבחינת מראה? רוב בעלי הדלתות האלה קיבלו אותן עם הטפט החום הזה, במראה עץ. לא מאוד תורם לעיצוב הכללי של הבית..

האם ידעתם, שקל מאוד להחליף מראה לדלת פלדלת, חדשה או ישנה? מקלפים את הטפט הישן - ואז אפשר להדביק, לצבוע, לקשט - מה שמתאים לכם! ערכות טפט מתאימות לדלתות סטנדרטיות ניתן לרכוש אפילו בחנויות מקוונות, במאות עיצובים שונים. אז כל מה שנשאר הוא לקלף את הטפט הישן - והנה לפניכם, מדריך לקילוף הטפט הישן מהדלת בקלי קלות!

מה צריך?

לפני תחילת העבודה, חשוב להצטייד בכלי העבודה האלה:

מברג שמתאים לפירוק המנעולים, הבריח, חור ההצצה וכדומה

סכין יפנית

טרפנטין - ליטר לפחות

סמרטוט או ספוג לניקוי כלים

מתחילים לעבוד

לצורך קילוף הטפט מן הדלת, אתם ממש לא חייבים לפרק את הדלת מעל ציריה. מה שכן, כדאי לפק החוצה את כל הידיות, הבריחים והמנעולים. באמצעות מברג מתאים פרקו החוצה את כל המותקן על הדלת על מנת לקבל משטח חלק.

כעת, בצעו חיתוך באמצעות הסכין היפנית, לרוחב הדלת באזור לא בולט (בתחתית הדלת או בחלקה העליון).

מישכו את הטפט וקלפו אותו.

את החלקים שנשארים ואת שאריות הדבק מתחת לטפט, המיסו באמצעות הטרפנטין והסמרטוט את כל שאריות הדבק עד לקבלת משטח אחיד וחלק.

חיזרו על צעדים אלה גם בצד השני של הדלת.

מה עכשיו?

אם לא התארגנתם מראש על חלופה לטפט שהורדתם, תוכלו לצבוע את הדלת בצבעים מתאימים לצביעה על מתכת (כמו פוליאור או DTM). ניתן להשיג צבעים אלה בגוונים שונים, בגימורים שונים (מבריק, מט, משי, מחוספס, ועוד).

אם אתם צובעים את הדלת כשהיא על ציריה, אמליץ לכם לרפד היטב את משטח העבודה מתחת לדלת על מנת לשמור על הרצפה נקיה, ולעבוד עם מעט צבע על המברשת. כמו כן, כאשר צובעים משטחים חלקים במאונך, יש נטייה לצבע לטפטף אז חשוב לעבוד עם מעט צבע על המברשת.

בהצלחה