נזילה בברז - מה עושים??

תיקון ברז מים ביתי בשיטת "עשה-זאת-בעצמך"

הברז התחיל לנזול! טפטוף מעצבן נשמע בכל שעות היממה, בזבוז המים מציק. מה עושים? מפשילים שרוולים, ולפני שמזמינים אינסטלטור - מנסים לתקן!

קודם כל, נבדוק את הגומייה

בכל ברז ישנה גומייה המשמשת כאטם ושומרת מפני נזילות. הברגת הברז ופירוקו תחשוף בקלות את הגומייה. ניקוי הגומייה או החלפתה (מדובר בהשקעה של שקלים בודדים) עשויה לפתור את הבעיה.

* טיפ: סגרו את ברז המים הראשי לפני שאתם מפרקים את הברז

* טיפ נוסף: פרקו את הברז, שלפו החוצה את הגומייה וקחו אותה איתכם לחנות, על מנת שתהיו בטוחים שאתם משיגים גומייה במידות המתאימות עבור הברז שלכם

עדיין מטפטף? אפשר להחליף את הברז!

ברזים חדשים (ראש ברז) נמכרים כיום במחירים לא גבוהים (החל מ 150 ש“”he-IL">ח), ואם הסכום ברכישת ראש ברז חדש נמוך מעלות הזמנת שרברב - אולי כדאי שתחליפו את ראש הברז.

כך עושים זאת:

1. סגרו את ברז המים הראשי לפני תחילת עבודה. תמצאו אותו צמוד לשעון המים שלכם.

2. פתחו את ברז המים על מנת לרוקן את הצינורות המובילים מים אליו. חכו שזרם המים ייפסק לחלוטין, וסגרו את הברז.

3. שחררו את ידית הברז על ידי זיהוי הבורג המחברת את ידית הברז אל ראש הברז. בדרך כלל תמצאו את הבורג האחראי על חיבור ידית הברז בחזית הברז באזור הנמוך שלו, לעיתים הבורג מכוסה במעין מכסה קטן שמשתחרר בלחיצה.

4. שחררו את ראש הברז על ידי שימוש במפתח שבדי. סובבו את ראש הברז נגד כיוון השעון כאשר אתם ממקמים את המפתח באזור המסומן כמיועד לכך. יש להפעיל כוח מתון ולא להשתמש ביותר מדי כוח בסיבוב.

5. הרכיבו במקום ראש הברז שפירקתם ראש ברז חדש, שקניתם מראש או שתרכשו עכשיו בכל חנות עשה זאת בעצמך (אל תשכחו לקחת איתכם את כל חלקי הברז שפירקתם על מנת לוודא התאמה מושלמת של הברז החדש).

6. וודאו כי מעל החיבורים מונחת הגומייה החדשה בצורה מיטבית - למניעת נזילות.

7. חדשו את זרם המים לבית וודאו שאין נזילות מראש הברז

8. הרכיבו את ידית הברז, והתחדשו!